صنعت غذا

تحلیل عملکرد مالی غدیس

به گزارش سرمایه فردا، رشد قابل‌توجه درآمد و سودآوری شرکت غدیس در سال ۱۴۰۳ با رشد ۴۸٪ در درآمدهای عملیاتی و افزایش ۴۶٪ در سود خالص، عملکرد مالی مطلوبی را به ثبت رسانده است. افزایش ۶۲٪ در سود ناخالص نیز نشان‌دهنده بهبود حاشیه سود شرکت در این دوره بوده است.

مدیریت هزینه‌ها و ساختار مالی بهای تمام‌شده با رشد ۴۲٪ به ۲,۱۴۳ میلیارد تومان افزایش یافته، در حالی که هزینه‌های فروش، اداری و عمومی با رشد ۹۳٪ به ۳۴۱ میلیارد تومان و هزینه‌های مالی با افزایش ۸۹٪ به ۲۵۹ میلیارد تومان رسیده‌اند. نسبت بدهی به دارایی نیز از ۶۵٪ به ۶۷٪ افزایش یافته که نشان‌دهنده تغییرات جزئی در ساختار مالی شرکت است.

افزایش دارایی‌ها و تغییر در نقدینگی کل دارایی‌های شرکت با رشد ۶۳٪ به ۳,۰۳۲ میلیارد تومان رسیده و حقوق مالکانه نیز ۲۳٪ افزایش یافته و به ۱,۰۱۱ میلیارد تومان ارتقا یافته است. جریان نقد عملیاتی با کاهش ۸۱٪ به ۲۱ میلیارد تومان افت محسوسی داشته است، اما موجودی نقد پایان دوره با رشد ۴۵۰٪ به ۱۳۳ میلیارد تومان بهبود یافته است.

جزئیات تحلیل عملکرد مالی غدیس

حدود ۹۸٪ از سود خالص شرکت از محل عملیات به دست آمده که نشان‌دهنده کیفیت مطلوب سودآوری است. سود انباشته به ۶۸۶ میلیارد تومان افزایش یافته و هیئت‌مدیره پیشنهاد تقسیم ۲۲۶ میلیارد تومان سود (حدود ۵۵٪ سود خالص) را ارائه داده است.

از جمله ریسک‌های کلیدی، افزایش هزینه‌های مالی و مدیریت سرمایه در گردش هستند. تمرکز بر بهینه‌سازی ساختار مالی و بهبود جریان نقد عملیاتی، از اقدامات کلیدی برای تثبیت روند مثبت مالی غدیس محسوب می‌شود.

modir

Recent Posts

نمادی از تیپولوژی ایرانی که در خاورمیانه همتا ندارد

اگر علی سرزعیم مدیرعامل قطر ایرلاین بود، تحسینش می‌کردیم و از مدیریت شایسته او سخن…

6 ساعت ago

وضعیت بازدهی روانکارها در میان مدت

وضعیت بازدهی روانکاوها در میان مدت و ۹ ماهه حکایت از این دارد که شنفت…

14 ساعت ago

بررسی ابعاد رشد فناوری و توسعه صنعتی

توسعه صنعتی جزو برنامه‌های کلان هر کشوری است اما در ایران به واسطه ضعف سرمایه‌گذاری…

22 ساعت ago

بررسی موقعیت استراتژیک ایران ؛ پیش بینی نظم نوین جهانی

با توجه به موقعیت استراتژیک ایران، منابع طبیعی فراوان، و سرمایه‌ی انسانی قدرتمند، کشور می‌تواند…

1 روز ago

رازهای برندسازی شخصی؛ مسیر موفقیت حرفه‌ای با استراتژی‌های اصولی

برندسازی شخصی فراتر از داشتن شهرت یا دیده‌شدن است؛ این فرآیند به ایجاد اعتبار، تمایز…

1 روز ago

وضعیت جمعیت شاغلان کشور

جمعیت شاغلان کشور در سال ۱۴۰۳ به ۲۴ میلیون و ۷۸۸ هزار نفر رسیده که…

1 روز ago