پیش‌بینی قیمت دلار در مرداد
پیش‌بینی قیمت دلار در مرداد

با توجه به اینکه خبرهای مربوط به توافق فلسطینی ها برای اتحاد و همچنین کاهش ارزش دلار بعد از استعفای باید بر بازار اثر نداشت. پیش‌بینی قیمت دلار در مرداد تثبیت در محدوده کنونی است.

به گزارش سرمایه فردا، قیمت دلار تحت تاثیر فاکتورهای اقتصادی همچون بهبود تراز تجاری، رشد اقتصادی ایران، کاهش بدهی‌های خارجی و همچنین افزایش دارایی‌های ایران در خارج از کشور بهبود پیدا کرده است. پیش‌بینی قیمت دلار در مرداد حکایت از این دارد که انتظار تکرار نوسانات گذشته در قیمت دلار دور از ذهن است.

محمد جواد صدیقی کارشناس اقتصادی تاکید کرد: در حال حاضر بازار ارز به یک ثبات رسیده است. از آنجایی که قیمت ارز چندبار به محدوده ۵۷ هزار تومان رسید. دوباره برگشته است. احتمالا فعلا در همین محدوده کف‌سازی خواهد کرد.

او گفت: بعد از استعفای باید برابری دلاری در برابر سایر ارزها افت داشت. اما در بازار ایران تغییری ایجاد نشد. این موضوع بازهم تاکید بر تسلط بازارساز بر مدیریت قیمت دلار دارد.

صدیقی ادامه داد: افزایش جمع آوری کمکهای مالی دموکرات‌ها به نفع کامالیا هریس امید را به کمپین دموکرات‌ها برگردانده است. به همین دلیل باز رقابت برای ترامپ سخت شد. از این رو ارزش دلار در برابر سایر ارزها برمی گردد.

در حال حاضر بسیاری از فعالان بازار سرمایه معتقدند که قیمت ارز تا پایان سال ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد. اما پیش‌بینی افزایش قیمت ارز کمی سخت است. در سالهای گذشته زمانی قیمت ارز افزایش می‌یافت که دولت کسری بودجه داشت.

همچنین در آستانه تعطیلات نوروز تقاضا برای دلار افزایش می‌یابد. به همین دلیل تقریبا از دو ماه قبل آن قیمت دلار روندی صعودی به خود می‌گرفت.

اما امسال دولت مدعی شده که درآمد حاصل از صادرات نفت افزایش یافته‌است. از این رو بانک مرکزی کنترل بیشتری بر بازار ارز دارد.