قیمت سهند اس چند ؟
قیمت سهند اس چند ؟

قیمت سهند اس حدود ۴۵۹ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان تعیین شده، اما در بازار آزاد تا ۶۰۰ میلیون عرضه شده است و حواله آن تا ۴۰ میلیون می‌فروشند.

به گزارش سرمایه فردا،  سهند نسخهٔ فیس‌لیفت ساینا محسوب می‌شود.  نسخه اس سهند تیپ پایهٔ دستی این خودرو است که کمترین امکانات و تجهیزات را ارائه می‌کند. قیمت سهند اس در بازار بیشتر از ساینا معامله می‌شود هرچند تفاوت آنها بیشتر در ظاهر است.

از نظر فنی نسخه S سهند با موتور M15 GS)I) کار می‌کند. حجم موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸  سوپاپ است. قدرت موتور ۹۰ اسب بخار و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور است. همچنین در نسخه S سهند گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی نصب شده اما گیربکس اتوماتیک CVT در تیپ‌های L و E اختصاص دارد.
ازجمله آپشن‌های خودرو شامل غربیلک فرمان D شکل، پایش باد تایرها، تهویه نیمه اتوماتیک، دو ایربگ، تریم داخلی دورنگ استو همچون تنظیم برقی آینه‌های جانبی، سنسور دنده‌ عقب، دی‌لایت، کنترل کشش و کنترل پایداری، ترمز کمکی و کمکی شروع حرکت در سربالایی دیگر  آپشن‌ها و امکانات مهم نسخه S سهند است.
در سهند S خبری از نمایشگر لمسی، سانروف، رینگ آلومینیومی، دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان، سنسور باران، دوربین دید عقب و صندلی‌های چرمی نیست. این یعنی اساساً امکانات سهند S خیلی بیشتر از ساینا نیست. اما با این‌وجود، طراحی داخلی جدید و تریم دورنگ فضای بهتری را نسبت به ساینا ایجاد کرده است.

قیمت سهند اس در بازار آزاد

درواقع سهند پایه یا تیپ اس در کارخانه حدود ۴۵۹ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان دارد. اما در بازار آزاد بیش از ۱۰۰ میلیون بالاتر عرضه می‌شود. حتی قیمت حواله این خودرو را در بازار ۴۰ میلیون تومان می‌فروشند. درحالی که فاصله قیمت این خودرو در کارخانه و بازار آزاد اینقدر نیست که حواله آن را با این قیمت بفروشند. به نظر بخشی از این آگهی ها توسط دلالها و برای بازارگرمی منتشر شده است. در بهترین حالت قیمت سهند اس در بازار آزاد باید ۴۵۰ میلیون تومان است. به عبارت دیگر قیمت کارخانه آن بالاست و باید آنهم زیر ۴۰۰ میلیون تومان می‌بود‌.