جدیدترین قیمت دلار آمریکا در تهران
جدیدترین قیمت دلار آمریکا در تهران

قیمت دلار آمریکا در محدوده ۶۰ هزار تومان نوسان می کند. درحالی که هفته گذشته تقریبا تعطیل بوده است. حالا باید منتظر سیگنالهای بود که روند دلار را در مرز روانی تغییر می‌دهد.

به گزارش سرمایه فردا، بازار دلار تهران در روزهای اخیر با وجود رکود شاهد نوسانات ارزی بوده به طوری که قیمت دلار آمریکادر مرز ۶۰ هزار تومان معامله می‌شد. بر اساس معاملات فردایی، قیمت دلار امروز جمعه ۱۶ شهریورماه با قیمت ۶۰ هزار و ۵۰ تومان به بازار عرضه شد. در عصر روز پنجشنبه قیمت دلار آمریکا به ۶۰ هزار و ۱۳۰ تومان رسید. همچنین، قیمت درهم امارات در محدوده ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت دلار آمریکا در مرز حساس

بر اساس معاملات فردایی، قیمت دلار آمریکا در تهران امروز فعلا کانال ۶۰ هزار تومان را حفظ کرده است. ولی بر اساس وعده‌های وزیر اقتصاد باید قیمت دلار آزاد روندی اصلاحی داشته باشد. چراکه قیمت حواله دلار در مرکز مبادلات ارزی نیز روندی صعودی پیدا کرده است و در پایان هفته گذشته به بالای ۴۵ هزار تومان رسیده است.
معامله‌گران ارز معتقدند قیمت دلار آمریکا در تهران به سمت مرز نزولی دوباره حرکت کرده است. از آنجایی که حمایت ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومان برای دلار اهمیت زیادی دارد. در صورتی که قیمت زیرا این سطح تثبیت شود، احتمال نوسان آن تا محدوده ۵۸ هزار تومان خواهد بود.
در حال حاضر میزان تقاضا برای ارز به عوامل مختلفی مانند انتخابات آمریکا بستگی دارد. فعلا کمپین‌های تبلیغاتی نشان نمی‌دهد که به طور قطع ترامپ پیروز میدان خواهد بود. بنابراین بسیاری از معامله گران فعلا تصمیم جدی برای خرید نگرفته اند‌. اما در صورتی که در مناظره های انتخاباتی ترامپ در مقابل کامالا هریس محبوبیت بیشتری پیدا کند قیمت دلار آمریکا در تهران روندی صعودی خواهد گرفت.
قطعا هرگونه قیمت دلار آمریکا در ۶ ماهه دوم سال برای دولت پزشکیان یک چالش خواهد بود. چراکه در شرایط کنونی سیگنالهای تورمی میتواند قدرت خرید مردم را به شدت کاهش دهد. چند وقت اخیر قیمت همه کالاها افزایش داشته‌اند پس تجربه رشد دوباره قیمت‌ها میتواند فشار اقتصادی را بیشتر کند. حالا باید دید تدبیر دولت برای چالش‌های ارزی چیست؟ آیا با افزایش نرخ ارز دولتی میتواند تعهدات ارزی شرکتها را بهبود ببخشد و از این طریق قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد را مهار کند یا خیر.