قیمت ارس M5 در بازار ایران چند؟
قیمت ارس M5 در بازار ایران چند؟

قیمت ارس M5 در بازار ایران حدود ۳.۶ میلیارد تومان است. کراس اوور برقی که ۴۹۰ اسب بخار قدرت و شتابی ۵ ثانیه‌ای دارد.

به گزارش سرمایه فردا، قیمت ارس M5 در بازار در چین قیمتی ۴۰ هزار دلاری دارد. این خودرو که در چین با نام آیتو M5 عرضه می شود محصول مشترک هواوی و سرس (Seres) دانگ فنگ است.

مشخصات فنی ارس ام ۵

مشخصات فنی ارس یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری و ۱۱۴ اسب قدرت است. با یک موتور الکتریکی با ۴۸۹ اسب بخار قدرت تجهیز شده است. همچنین موتور درون‌سوز مستقیماً دارد که به چرخ‌ها متصل نیست و تنها برای شارژ باتری‌ها استفاده می‌شود. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک (AWD) بهره می‌برد.
باتری لیتیوم پلیمر ارس M5 ظرفیت ۴۰ کیلووات ساعت دارد.  با شارژ سریع در مدت ۳۰ دقیقه از ۲۰ به ۸۰ درصد ظرفیت می‌رسد. شارژ معمولی این باتری، حدود ۵ ساعت طول می‌کشد تا به ظرفیت کامل برسد.
در شرایط استاندارد قادر است مسافتی در حدود ۱۲۶۵ کیلومتر را با حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت طی کند.
امکانات  ارس M5  شامل نمایشگر مرکزی ۱۵٫۶ اینچی و نمایشگر پشت آمپر ۱۰٫۲۵ اینچی است. از ویژگی‌های برجسته کابین فضای بازار و کیفیت بالای تریم خودرو است. سیستم خودران سطح ۲، کروز کنترل تطبیقی، پیشگیری از تصادف جلو و دستیار حرکت در ترافیک،  سانروف پانورامیک، شارژر وایرلس، دستگیره‌های مخفی شونده و تنظیم برقی صندلی‌های جلو و عقب، از جمله امکانات هستند.


قیمت ارس M5 در بازار ایران

قیمت ارس M5 در بازار ایران ۳.۶ میلیارد تومان است. اما به طور قطع میتواند تا حدود ۴ میلیارد تومان نیز در نوسان باشد. هرچند این خودرو از کیفیت بالایی برخوردار است با این حال نمی‌تواند با خودروی مانند آئودی برقی رقابت کند که در حدود قیمتی همین خودرو به بازار ایران عرضه شده است. اما این خودرو میتواند رقیب بسیار جدی برای سایر خودروهای چینی باشد. چراکه در بین شاسی بلندهای چین از همه آنها با کیفیت تر است. در بین همه مدلهای چینی نیز هونگچی رقیب این خودرو است. با توجه قیمت ارس M5 نزدیک هونگچی تعیین شده رقابت این دو در بازارزیاد خواهد بود.