فروش اموال مازاد پارسیان
فروش اموال مازاد پارسیان

جواد شکرخواه با اشاره به برنامه پارسیان برای خروج از زیان انباشته گفت: برنامه بانک شامل فروش اموال مازاد پارسیان مانند واگذاری اوپال، پروژه پالایشی و سایر پروژه هاست.

به گزارش سرمایه فردا، مدیرعامل بانک پارسیان در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به فروش اموال مازاد پارسیان برای رفع ناترازی گفت: رسانه ها در جامعه امروز نقش مهمی در آگاهی بخشی دارند و با گزینش اخبار می توانند رویکرد مثبت یا منفی دنبال کنند. بنابراین مسئولیت رسانه ها در جامعه مهم است، زیرا می توانند حال مردم را خوب یا بد کنند. در سازمان نیز می توانند نقش کمک کننده ای در فعالیت های سازمانی داشته باشند. این مساله در نگاه مردم به فعالیت شرکت ها نیز موثر است. از این رو خیلی مهم است که رسانه ها مطابق واقعیت ها اطلاع رسانی کنند، یعنی نه کم نمایی کند و نه بیش نمایی کنند.

جواد شکرخواه با تاکید بر اینکه رسانه ها باید آیین نامه تمام نمای رسانه ها باشند، افزود: این آیینه باعث می شود تا سازمان ها نمایش بهتری از خود نشان دهند. این مساله به سرعت خدمات رسانی بیشتر به مردم می شود و در نهایت رضایت مردم بیشتر جلب خواهد شد. در نتیجه کمیت و کیفیت خدمات رسانی سازمان ها به مردم ارتقا پیدا می کند.

همچنین شکرخواه تصریح کرد: در بانک پارسیان ما تلاش کرده ایم در حوزه خدمت رسانی به مردم گام های موثری برداریم. درواقع بانک پارسیان در حوزه خرد و کلان مدیریت می کند. در چند سال گذشته ما تلاش کردیم که خدمات را با کیفیت مناسب و هزینه پایین تر به بخش های مختلف ارائه دهیم.

وام قرض الحسنه پارسیان چقدر است

او با نگاهی به محورهای فعالیت بانک پارسیان، اظهار کرد: صندوق قرض الحسنه پارسیان سال گذشته بالغ بر ۷ همت به تمام استانهای کشور تسهیلات در بخش های مختلف از جمله اشتغال، فرزندآوری پرداخت داشته است. توزیع این تسهیلات در استانها به صورت اینترنتی است که توسط بانک مرکزی ساماندهی شده و در آن نقش نداشته ایم. در بانک های خصوصی هیچ بانکی به اندازه پارسیان تسهیلات قرض الحسنه نداشته است. تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بودجه برای بانک پارسیان در نظر گرفته شده است که به گفته بسیاری از مسئولان تاکنون بانک پارسیان در بین سایر بانک ها پیشتاز است.

شکرخواه با تاکید بر اینکه در زیر مجموعه ها ساختارسازی کرده ایم و با معاونت علم و فناوری هماهنگ هستیم، تصریح کرد: ۳۲ درصد از شرکت های دانش بنیان کشور از خدمات بانک پارسیان بهره‌مند می شود. همچنین اکوسیستم آنها را با هزینه مناسب پوشش می دهیم. بالغ بر یک میلیارد دلار ارزی ۱۲ هزار میلیارد تومان تامین مالی پروژه ها را انجام داده ایم. همچنین تسهیلات مختلفی را در زمینه سرمایه در گردش و … پرداخت کرده ایم.

پیگیری قضایی تسهیلات معوق بانک پارسیان

مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به فروش اموال مازاد پارسیان گفت: در حال حاضر شرکت معدنی اوپال را در بورس داریم. همچنین در حوزه پالایشی و حمل و نقلی و … در پروژه هایی مشارکت داریم که به دنبال خروج برخی از شرکت ها و پروژه‌ها هستیم. تا این منابع به عملیات بانکی وارد کنیم. همچنین در حال حاضر برخی معوقات داریم که به دنبال این هستیم که بخشی از این منابع را امسال و سال های آینده وصول کنیم. این مساله نیازمند مساعدت قوه قضائیه  است که تاکنون رسیدگی های خوبی انجام داده‌‍اند. امیدواریم که با همکاری بانک مرکزی، قوه قضائیه و سایر دستگاه های اجرایی در سه سال آینده تعیین تکلیف کنیم.

او با تاکید بر اینکه در بخش فناوری به دنبال افزایش بهره وری سیستم های خود هستیم، تصریح کرد: امیدواریم با ارائه سامانه به روز هزینه خدمات را کاهش دهیم. از طرف دیگر به دنبال رقابت در نرخ بهره نیستیم و حتی نرخ بهره را قصد داریم کاهش دهیم. چراکه می خواهیم هزینه خدمات به مردم را کاهش دهیم. این موضوع مورد تاکید دولت و سایر بخش های اقتصادی است.

فروش اموال مازاد پارسیان تا سه سال آینده

شکرخواه با تاکید بر اینکه برنامه فروش اموال مازاد پارسیان برای وارد کردن منابع به عملیات بانکی است. گفت: این مساله روی بهبود کفایت سرمایه موثر است. همچنین قصد داریم از طریق واگذاری اموال مازاد خبرهای خوبی به سهامداران داشته باشیم. پیش بینی ما این است که تا پایان سال بخشی از منابع مورد نیاز برای کاهش زیان انباشته و افزایش سرمایه از محل سود محقق خواهد شد. اما این برنامه به طور کامل تا سه سال آینده اجرا می شود. این مساله وابسته به همت کارکنان بانک پارسیان و دیگری وابسته به فضای اقتصادی کشور است که باید این ظرفیت را داشته باشد.

در همین راستا او درباره برنامه پارسیان برای خروج از زیان تصریح کرد: به غیر از فروش اموال مازاد پارسیان ، در حال حاضر بانک پارسیان نرخی برای سپرده و تسهیلات در نظر گرفته است و بسیاری از بانک ها سپرده ها را با نرخ های بالا در نظر گرفته اند. بانک پارسیان برای متعادل کردن ترازنامه به دنبال افزایش نرخ سپرده گذاری نیست.

به گفته شکرخواه همچنین در شرایط کنونی ما با کسب و کارها سروکار داریم وقتی اقتصاد رونق داشته باشد همه بنگاه ها به تعهدات خود پایبند خواهند بود. اما در صورتی که کسب و کارشان مناسب نباشد از نظر نقدینگی با چالش مواجه می شوند اقساط بانکی را به موقع پرداخت نمی کنند. به همین دلیل منابع در چرخش قرار نمی گیرند. از طرف دیگر بانک ها با بنگاهی که به موقع اقساط را پرداخت نمی کند وارد چالش می شود. بنابراین شرایط اقتصادی کشور در نظام بانکی موثر است.