افزایش قیمت طلا در واکنش به احتمال بازگشت ترامپ
افزایش قیمت طلا در واکنش به احتمال بازگشت ترامپ

به گزارش سرمایه فردا، افزایش قیمت طلا در واکنش به احتمال بازگشت ترامپ در بازار جهانی اتفاق افتاد. هرچند چشم‌انداز کاهش نرخ بهره در فدرال رزرو به افزایش قیمت طلا دامن زده است.

قیمت طلا در روز چهارشنبه با کاهش ارزش دلار پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، صعودی شد.

قیمت اونس طلا که روز قبل تا سطح ۲۳۲۶ دلار پایین آمده بود ظهر امروز با ۲۳۴۹ دلار به فروش رسید.

جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو، روز سه شنبه خاطرنشان کرد که بانک مرکزی ایالات متحده هنوز قبل از کاهش نرخ بهره به داده های بیشتری نیاز دارد.

داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که فرصت‌های شغلی ایالات متحده در ماه مه پس از دو ماه کاهش افزایش یافت که نشان‌دهنده ملایم‌تر شدن شرایط بازار کار است که به طور بالقوه باعث کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری می‌شود.

سرمایه گذاران اکنون به دقایقی از آخرین نشست سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا برای سنجش کاهش نرخ بهره در آینده روی آورده اند.

بازار اکنون ۶۵ درصد احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر و همچنین کاهش دیگری در دسامبر را پیش بینی می کند.

به گفته تحلیلگران فلزات گرانبها؛ دورنمای پیروزی ترامپ در ماه نوامبر می تواند سرمایه گذاران در سراسر جهان را به سمت فلز زرد سوق دهد، در حالی که قیمت طلا و نقره هر دو از تعرفه ها و اختلافات تجاری سود می برند.

به عقیده تحلیلگران انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در ۵ نوامبر، ایالات متحده را در دو مسیر اساسی متفاوت، بسته به نتیجه، قرار خواهد داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد فعلی جمهوری خواه غیرقابل پیش بینی‌تر، ممکن است چندین سیاست اقتصادی را مع رفی کند که می تواند منجر به شوک های قابل توجه بازار، خطرات ژئوپلیتیکی و افزایش تورم شود.

ترامپ در حال حاضر در نظرسنجی ها نسبت به بایدن برتری دارد – ۴۶٫۹ درصد در مقابل ۴۵٫۰ درصد.

برخی تحلیلگران نگران هستند که ترامپ بتواند استقلال فدرال رزرو را نیز تضعیف کند، زیرا اولین دوره ریاست جمهوری او شاهد حملات علنی به افزایش نرخ بهره جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بود.