کاربرد رنگها در کسب و کار

کاربرد رنگها در کسب و کار

کاربرد رنگها در کسب و کار متفاوت است و هر کدام یک حس را به مخاطب منتقل می‌کند؟ در این گزارش به جزئیات اهمیت رنگ ها پرداخته شده است.

به گزارش سرمایه فردا، به طور قطع موفقیت در کسب و کارها نیازمند توجه به جزئیات است. حتی رنگها نیز می توانند به کارآفرینان کمک کند.

قرمز: قرمز در مخاطب ایجاد شور، هیجان و فعالیت می‌کند، به شدت باعث تحریک مخاطب می‌شود و برای همین توی بیزینس‌های صنایع مرتبط به غذا پرکاربرده. اگه می‌خوای توی مشتریت شور و هیجان به وجود بیاری از این رنگ استفاده کن. همچنین این رنگ به سرعت توجه رو جلب می‌کند و برای جلب توجه می‌تونید استفاده کنید.

آبی: آبی شمارو مطمئن، قابل اعتماد و حرفه‌ای نشان می‌دهد. این رنگ برعکس قرمز ایجاد آرامش می‌کند و سعی کنید توی محیطایی که نیاز به آرامش هست از آبی استفاده کنید. حس اعتماد این رنگ باعث شده در کسب‌ و کارهای مالی و آرامشش باعث شده در کسب و کارهای حوزه سلامت و بهداشت و درمان که مخاطب نیاز به آرامش دارد، استفاده بشود.

سبز: نشانی از طبیعت، سرزندگی و سلامتی و کمی آرامش هست. توی کسب و کارهایی که محصولات کشاورزی می‌فروشند و یا محیط زیست برای آنها خیلی مهمه استفاده می‌شود. یکی از پرکاربردترین صنایع برای این رنگ، صنایع مربوط به غذاهای ارگانیک است.

رنگها با کاربرد آرامش و قدرت

زرد: زرد مثل خورشید، بوی امید می‌دهد، حس خوشبختی و گرمی ایجاد می‌کند و کمی هم انرژی و هیجان دارد. زرد یکی از رنگ‌هاییست که بیش از حد استفاده کردنش خیلی زنندست. صنایع مراقبت از کودکان، سرگرمی و فسفود یکی از پراستفاده‌ترین صنایع توی رنگ زرد هستند.

نارنجی: نارنجی انرژی قرمز و گرمای زرد رو به ارث برده است. چیزهایی مثل انگیزه و خلاقیت و اراده به شکل ملموس توی مخاطب ایجاد می‌کند. این همون چیزیه که توی کسب و کارهای مرتبط به نوجوانان و ایجاد خلاقیت و نوآوری توی جوانان استفاده می‌شود. هروقت خواستید خودتونو خلاق نشان بدید ازش استفاده کنید.

بنفش: بنفش بوی پول میدهد بوی لوکس بودن، ثروت و قدرت می‌دهد و کمی هم حس مرموز بودن و معنویت به همراه دارد. توی صنایعی مثل مد و زیبایی، خودروهای لوکس و محصولاتی که مشتریان ثروتمند دارن استفاده می‌شود.

سیاه: سیاه نماد شیک بودن، جدی بودن، حرفه‌ای بودن هستش و حس جذابیت از نوع رازآلود بودن ایجاد می‌کند. توی صنایع لوکسی که کمی به سمت جدی بودن میره مثل جواهرات، خودرو، لباس رسمی از این رنگ خیلی استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *