مقایسه کوییک جی آر ایکس و کوییک اس
مقایسه کوییک جی آر ایکس و کوییک اس

مقایسه کوییک جی آر ایکس و کوییک اس نشان می‌دهد که مدل جدید کوییک برای خانواده مناسبتر است ظرفیت آن ۵ نفره و دارای دوربین عقب، مسیریاب و سنسور باران است.

به گزارش سرمایه فردا، مقایسه کوییک جی آر ایکس و کوییک اس نشان می‌دهد که سایپا در تغییراتی که روی کوییک ایجاد کرده به دنبال راحتی سرنشینان خودرو بوده است. به همین دلیل GXR ابعاد ۴۰۰۵ سانتیمتر طول در ۱۶۷۸ سانتیمتر عرض با فاصله ۱۵۳۲ میلیمتری محورهاست. در حالی که کوییک اس دارای ۳۹۸۹ سانتیمتر طول در ۱۶۸۸ سانتیمتر عرض با ۱۵۲۴ میلی‌متر فاصله محورهاست.
مقایسه قیمت کوییک جی آر ایکس و کوییک اس نشان می دهد که جی آر ایکس با ترمز ای اس سی حدود ۳۸۴ میلیون تومان است در حالی که قیمت کوییک اس ۲۹۸ میلیون تومان است. در بازار ازاد قیمت این دو خودرو نیز نزدیک به ۵۰ میلیون تومان اختلاف دارد و بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان معامله می‌شوند.

مقایسه کوییک جی آر ایکس و کوییک اس از نظر فنی

کوییک GXR دقیقا همان طراحی کوییک S تیپ R را دارد یعنی تغییرات را در طراحی سپر و جلو پنجره داریم، سقف هم رنگ متضاد بدنه دارد. اما مقایسه کوییک GXR با کوییک اس نشان می‌دهد که مدل جدید کوییک برای خانواده مناسبتر است ظرفیت آن ۵ نفره و دارای دوربین عقب، مسیریاب و سنسور باران است.
کوییک GXR با پیشرانه M۱۵-GSI و ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور است. درحالی که کوییک اس ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور است. زمان بندی متغیر سوپاپ ها (VVT-i) و هدرز، گشتاور در دورهای پایین تر در مدار قدرتی به حداکثر می رسد. عملکرد فنی به نسبت بهتر شده، پیشرانه سهند و اطلس نیز همین است.

امکانات کوییک جی آر ایکس و کوییک اس
کوییک GXR بدنه ای دو رنگ، رینگ ۱۴ فولادی، ۲ کیسه هوا دارد. کنترل پایداری و شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، و نمایش فشار باد تایرها، فرمان هیدرولیک، تهویه الکتریکی دستی، نشانگر تعویض دنده GSI، سنسور پارک عقب از دیگر امکانات این خودرو است. اما کوییک اس ایمبولایز، نمایشگر فشار باد، سنسور باران و دوبین عقب ندارد.