چری تیگو ۹ هیبریدی می ارزد؟
چری تیگو ۹ هیبریدی می ارزد؟

چری تیگو ۹ هیبریدی با قیمت ۲۶ تا ۳۲ هزار دلار وارد بازار شده است. با در نظر گرفتن هزینه حمل و تعرفه قیمت آن در بازار ایران بیش از ۲.۵ میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش سرمایه فردا، چری تیگو ۹ هیبریدی که به تازگی در چین رونمایی شد نظر بسیاری از فعالان بازار خودرو را جذب کرده‌است. براساس اعلام شرکت قیمت نسخه ممتاز ۲۱۰ چری تیگو ۹ هیبریدی(دیفرانسیل جلو):۲۶,۳۰۰ دلار نسخه لوکس ۲۱۰ (دیفرانسیل جلو)۲۷,۷۰۰ دلار و نسخه پرچمدار ۲۰۰ که چهار چرخ محرک است با قیمت ۳۲,۰۰۰ دلار عرضه شده است.
ابعاد خودرو شامل ۴۸۵۰ سانتیمتر طول، ۱۹۳۰ سانتیمتر عرض و ۱۷۱۲ سانتیمتر ارتفاع است. فاصله محوری آن نیز ۲۸۲۰ میلیمتر ثبت شده است.
چری تیگو ۹ هیبریدی امکاناتی همچون سقف پانورامیک، دستگیره‌های مخفی، رینگ‌های ۲۰ تیغه بادی، کمک راننده هوشمند L2.5، نظارت بر خستگی راننده، نظارت بر نقطه کور، هشدار برخورد از جلو، پهلو و عقب دارد. ازسویی داخل خودرو با مواد نرم و چرم در سطح گسترده ساخته شده است.
کابین مجهز به HUD-AR ۵۰ اینچ، دو پنل شارژ بی‌سیم ۵۰ وات، کنترل از راه دور خودرو باتلفن همراه، هات‌اسپات، وای‌فای، شبکه ۴G، دستیار صوتی هوش مصنوعی و۱۴ اسپیکر سونی و …است.

فنی خودرو چری تیگو ۹ هیبریدی

یک موتور ۱.۵ توربو با ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور است. همچنین موتوری برقی با ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو دو موتوره بوده و موتور عقب اضافی ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
نسخه تک موتوره چری تیگو ۹ هیبریدی شتاب ۸.۸ ثانیه‌ای دارد. چری ۹ دو موتوره شتابی ۴.۹ ثانیه ثبت کرده است.
باتری ۳۴.۴۶ کیلووات ساعت با برد تمام الکتریکی ۲۰۰ کیلومتر و ۲۱۰ کیلومتر دارد. قدرت کم باتری نقطه ضعیف این خودرو محسوب می شود اما از آنجایی که خودرو هیبرید است و در صورت لزوم میتواند از سوخت بنزین استفاده کند این محدودیت نمی‌تواند مسأله ساز باشد. چراکه محدوده حرکت ترکیبی رسمی چری تیگو ۹ هیبریدی بیش از ۱,۴۰۰ کیلومتر با باک ۷۰ لیتری بنزین می تواند پیمایش کند.
با شارژ سریع، باتری این خودرو ۱۸ دقیقه ای از ۳۰ شارژ به ۸۰ شارژ می‌رسد و با شارژ معمولی ۵.۵ ساعت شارژ آن کامل می‌شود.