مدیر سابق پارس خودرو به وضعیت تولید شرکت واکنش نشان داد و مدعی شد با توجه به مشکلات اقتصادی و صنعتی پارس خودرو عملکرد بهتری داشته است.
به گزارش سرمایه فردا، انتقاد به وضعیت عملکرد شرکت پارس خودرو با واکنش عبداله سلطانی مدیرعامل سابق این خودروسازی همراه شد.
زیان انباشته در صنعت خودرو ناشی از عواملی همچون سرکوب قیمت کارخانه، تحریمها، عدم امکان جذب سرمایه، عدم تزریق نقدینگی در طرحهای توسعهای و انباشت بدهی به زنجیره تامین و شرکتهای قطعهساز است. نزدیک به دو دهه است که صنعت خودرو با این چالشها مواجه است و مقصر قلمداد کردن یک مدیر با دوران فعالیتی کمتر از یک سال، امری غیرحرفهای و غیرمنصفانه است.
در دوران مدیریت قبل پارس خودرو، با وجود همه مشکلات، خودرو سهند در موعد زمانی مقرر وارد چرخه تولید انبوه شد. بدون حتی یک روز تأخیر فرآیند تحویل سهند به مشتریان اجرا شد. خودرو P90 یا همان ال۹۰ ایرانی نیز پس از مدتها بلاتکلیفی در دوران مدیریتهای گذشته، تکمیل شد.
هم اکنون در حال طی مراحل آزمایشی و تستهای فنی و ایمنی ال ۹۰ ایرانی است. خودرو رووی، یک محصول پلاگین هیبریدی شاسیبلند نیز پس از انعقاد قرارداد با شرکت معتبر چینی سایکموتور، در حال ورود به کشور جهت عرضه به بازار است. در صورت موفقیت در بازار، امکان مونتاژ آن در خطوط پارسخودرو فراهم خواهد بود.
همچنین کاهش میزان تولید پارس خودرو نیز امری است که در کل صنعت خودرو ایران و سایر خودروسازان رخ داده است. این مسأله به دلیل شرایط سخت تحریم و کاهش توان زنجیره تامین و بحران انرژی و سوخت در تابستان و ماههای اخیر است. با این حال، در پارسخودرو با اتخاذ تمهیداتی جلوی کاهش شدیدتر تولید گرفته شد و آمار کاهش تا حد بضاعت و توان مدیریت گردید.
در نهایت، لازم به ذکر است که پارسخودرو در این ۹ ماهه، ۲۱ هزار میلیارد تومان درآمد از محل فروش کسب کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد نشان میدهد.
این خودروساز بعد از توقف تولید محصولاتی رنو از خط تولیدش به تولید انواع کوییک همچون کوییک پلاس اتوماتیک و کوچک جی آر ایکس و… روی آورد. اما این استراتژی نتوانست این شرکت را از زیان نجات دهد.
تمام حقوق برای پایگاه خبری سرمایه فردا محفوظ می باشد کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.
سرمایه فردا