هوندا اچ آر برقی می‌ارزد ؟
هوندا اچ آر برقی می‌ارزد ؟

هوندا اچ آر برقی حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت می‌خورد. با توجه به فنی و امکانات خرید این خودرو می‌ارزد. چراکه قابل مقایسه با خودروهای چینی نیست.

به گزارش سرمایه فردا، کراس اوور ساب کامپکت هوندا اچ آر برقی توسط آذریوردسال  به کشورمان می‌آید. نسخه بنزینی آن در ایران با نام هوندا وزل شناخته می‌شود.

این خودرو از  محصولات محبوب هوندا در سگمنت کراس اوورهای کامپکت محسوب می‌شود. این خودروساز از ۱۹۹۹  در نسل اول فروش قابل قبولی داشت. حالا قرار است تا نسل سوم این خودرو که از سال ۲۰۲۱ تا به امروز در حال تولید و عرضه بوده به کشورمان وارد شود.

با توجه به اینکه این مدل خودرو سابقه طولانی در بازار خودرو جهان دارد از نظر کیفیت جواب داده‌است. به‌همین دلیل میتوان گفت به نسبت سایر خودروهای برقی حاضر در بازار ایران قابل قبول تر است. البته خودروهای امانی که اخیر به بازار ایران وارد شدند نیز با مدل برقی هوندا قابل رقابت هستند.

ویژگی های فنی

فنی این خودرو که دارای پیشرانه هیبرید است شامل موتور بنزینی ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر تنفس طبیعی است. قدرت این موتور ۱۰۶ اسب‌بخار و ۱۳۱ نیوتن متر گشتاور است.  موتور الکتریکی هوندا برقی دارای ۱۳۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور می‌باشد.

جعبه دنده E-CVT روی چرخ‌های جلو نصب‌شده است. میزان مصرف هوندا اچ آر برقی ۵.۴ لیتر است.

امکانات هوندا اچ آر برقی

امکانات این خودرو برقی شامل ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، کمک حرکت در سربالایی و سرازیری، ترمز اضطراری اتوماتیک، سنسور پایش فشار باد تایرها است. قابلیتهای ایمنی این خودرو شامل رادار نقطه کور، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، کلاستر دیجیتال، ترمز پارک برقی است.

اتو هلد، ورود و استارت دکمه‌ای، گرم‌کن صندلی های جلو و گرم‌کن فرمان، آینه الکتروکرومیک، سنسور نور و باران، فناوری LED چراغ‌ها، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو از دیگر امکانات آن است.

ابعاد این خودرو شامل ۴۳۴۰ سانتیمتر طول، ۱۷۹۰ سانتیمتر عرض و ۱۵۸۲ سانتیمتر عرض است.