قیمت چانگان CS75 پلاس جدید
قیمت چانگان CS75 پلاس جدید

قیمت چانگان CS75 پلاس جدید در چین با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان عرضه می شود. در بازار ایران بیشتر از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت می‌خورد.

به گزارش سرمایه فردا، چانگان CS75 پلاس جدید چهارمین نسل کراس‌اوور محبوب ب۵ نفره چانگان است. رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند که چانگان CS75 پلاس ، سه ماهه سوم سال جاری در بازار داخلی این کشور عرضه خواهد شد.
قیمت چانگان CS75 پلاس جدید از ۱۱۷۹۰۰ یوان شروع می‌شود که به پول ایران در چین از ۹۷۸ میلیون تومان آغاز خواهد شد. اما با در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل و همچنین سود شرکت‌های واردکننده حدود ۴۰ درصد به قیمت آن اضافه خواهد شد. بنابراین این خودرو با قیمت بیش از دیک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.
چانگان CS75 پلاس یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای بازار چین است. در پایان سال ۲۰۲۳، حدود ۲۴۵ هزار نسخه از این خودرو به فروش رسید. چانگان CS75 پلاس دهمین خودرو محبوب چینی در بازار این کشور به شمار می‌رود.

ابعاد چانگان CS75 پلاس


این خودرو دارای طولی ۴۷۷۰ سانتیمتری، عرض ۱۹۱۰سانتیمتری و ارتفاع ۱۶۹۵ سانتیمتری است. فاصله محوری ۲۸۰۰ این خودرو سانتیمتراست. چانگان پلاس از تیگو ۸ پرومکس ابعاد بزرگتری دارد.
وزن این خودرو بین ۱۵۴۵ تا ۱۵۸۰ کیلو گرم است

ویژگی های فنی چانگان CS75


این خودرو دارای دو پیشرانه ۱٫۵ لیتری جدید است. نخستین پیشرانه JL473ZQ7 مشترک با چانگان CS55 پلاس است که حداکثر ۱۸۸ اسب‌بخار قدرت آزاد می‌کند. موتور دوم با کد JL473ZQD شناخته می‌شود و حداکثر راندمان آن ۱۹۲ اسب‌بخار قدرت است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک آیسین روی چرخ‌های جلو دارد.

بازار خودروهای خارجی


اواخر دولت سیزدهم حدود ۲۵ هزار خودرو وارداتی به بازار کشور تزریق شد. تقاضا برای این خودروها به یک اندازه نبود، به طوری که خودروهای برقی ۱۴۰۳ چندان مورد توجه قرار نگرفتند. چراکه مشکل ایستگاه شارژ خودرو در کشور هنوز حل نشده است. ازطرف دیگر قیمت خودروها خیلی بالاتر از قدرت خرید مصرف کنندگان واقعی قرار دارد.