پیش بینی قیمت نفت تا سال ۲۰۲۵
پیش بینی قیمت نفت تا سال ۲۰۲۵

به گزارش سرمایه فردا، استراتژیست‌های سیتی پیش‌بینی می‌کنند که قیمت نفت تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۶۰ دلار در هر بشکه کاهش یابد.

قیمت نفت تا سال ۲۰۲۵ به دلیل مانند مازاد عرضه در بازار روند نزولی خود را حفظ می کند. بنابراین اوپک پلاس لغو کاهش تولیدات برنامه‌ریزی شده خود را به تعویق انداخته و این روند تا پایان سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت. تصمیم اوپک پلاس به دلیل ضعف بازار و کاهش قیمت‌ها.

تیم تحقیقات بانک آمریکا پیش‌بینی قیمت نفت برنت را به ۷۵ دلار در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ کاهش داده است، به دلیل نگرانی‌ها در مورد افزایش ذخایر جهانی نفت و رشد ضعیف تقاضا. آنها پیش‌بینی می‌کنند که قیمت نفت برنت به محدوده ۶۰ تا ۸۰ دلار کاهش یابد.

با توجه به مازاد قابل توجه در بازار و رشد ضعیف تقاضا، پیش‌بینی می‌شود که قیمت نفت تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۶۰ دلار در هر بشکه کاهش یابد. این کاهش قیمت می‌تواند ریسک جهش قیمت‌ها را به دلیل اختلالات ژئوپلیتیکی بالقوه کاهش دهد.

هفته اخیر قیمت نفت به دلیل کاهش تقاضا، افزایش عرضه و اختلافات درون اوپک کاهش یافت. ضعف اقتصادی در کشورهای بزرگ و تاخیر در اجرای توافقات کاهش تولید، از عوامل اصلی این کاهش هستند.

تاثیر رکود اقتصادی بر قیمت نفت تا سال ۲۰۲۵

اقتصاددانان CIBC پس از گزارش اشتغال غیرکشاورزی ماه اوت آمریکا، پیشنهاد کاهش ۰٫۵ درصدی نرخ بهره را دادند، اما احتمالاً تنها شاهد کاهش ۰٫۲۵ درصدی خواهیم بود. رشد اقتصادی همچنان قوی به نظر می‌رسد و برای این فصل حدود ۲ درصد پیش‌بینی می‌شود، عمدتاً به دلیل مصرف‌کننده. تثبیت جریان‌های جمعیتی نیز به تعادل بازار کار کمک می‌کند.