قیمت بیت کوین تا کجا کاهش می یابد
قیمت بیت کوین تا کجا کاهش می یابد

بیت کوین به ۵۸ هزار تومان رسیده است. اینکه قیمت بیت کوین تا کجا کاهش می یابد بستگی به فشار فروش دارد. احتمالا تا ۵۰ هزار دلار افت کند.

به گزارش سرمایه فردا، با توجه به گزارش های فدرال رزرو که نشان دهنده روند مثبت اقتصاد است، بازار رمزارز در حال تضعیف است. افزایش قیمت نفت نیز این موضوع را تایید می کند.

در مقابل بیت کوین به ۵۸ هزار تومان رسیده است. اینکه قیمت بیت کوین تا کجا کاهش می یابد بستگی به فشار فروش دارد. احتمالا تا ۵۰ هزار دلار افت کند. با این حال تتر و اتریوم وضعیت بهتری دارند. البته اتریوم بیشتر تحت تأثیر معاملات بیت کوین است.

بازار ارزهای دیجیتال همچنان قرمز پوش

بازار ارزهای دیجیتال همچنان قرمز پوش است و بیت کوین برای سومین روز متوالی در هفته جاری مسیر کاهش را دنبال می کند.

🔻قیمت بیت کوین (BTC) در زمان تدوین امروز برای اولین بار در دو ماه گذشته به زیر ۵۸ هزار دلار سقوط کرده است و بر روی پله ها دوم سوم کانال ۵۷ هزار دلار در حال معامله است. این در حالی است که در روزهای ابتدای تیر ماه  قیمت بیت کوین در کانال ۶۲ هزار دلار قرار داشت.

تحلیل بیت کوین

🔻در شرایط کنونی فعالان اقتصادی در خصوص بیت کوین معتقدند که سطح حمایتی مهم محدوده ۵۷,۵۹۰ دلار است. به باور آنها در صورتی که این ارز دیجیتال زیر این محدوده بسته شود ممکن است فشار فروش تا حدودی بیشتر شود.

🔻گفتنی است همزمان با ریزش بیت کوین سایر ارزهای دیجیتال مهم مانند اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) نیز آرایش نزولی به خود گرفته اند.

خروج نهنگ ها از بازار

🔻از نگاه تحلیلگران اقتصادی در کنار خروج نهنگ ها از بازار، یکی دیگر از دلایل خرسی شدن احتمالا ناشی از بازپرداخت بدهی طلبکاران صرافی Mt.Gox  است که قرار است‌ در اوایل ماه جولای (اواسط تیر ماه) انجام شود است، البته برخی از هم معتقدند که باز پرداخت شروع شده است.

🔻این صرافی که زمانی بزرگترین صرافی بیت کوین بود، از اوایل تیر ، ۱۴۰٬۰۰۰ BTC به ارزش حدود ۹ میلیارد دلار را به طلبکاران خود بازپرداخت خواهد کرد.

میزان افزایش قیمت بیت کوین

🔻تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند کاهش قابل توجهی در قیمت بیت کوین رخ دهد. چرا که عده‌ای از طلبکاران با توجه به ۱۶۰۰۰ درصد افزایش قیمت بیت کوین از زمان هک شدن، احتمال دارد دست به فروش دارایی خود بزنند.

🔻البته لازم به ذکر است که نوسان این ارز دیجیتال به عواملی مانند داده‌های اقتصادی آینده و احساسات سرمایه‌گذاران بستگی خواهد داشت.