فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در مهر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در مهر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

به گزارش سرمایه فردا، با توجه به مشارکت ایران در پیمانهای منطقه نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در مهر ۱۴۰۳ برگزار شود.

به گزارش سرمایه فردا، چند سال اخیر مناسبات ایران با کشورهای همسایه افزایش یافته‌است. تاجایی که با برخی کشورها کارگروه‌های مشترک برای رفع موانع و مشکلات ایجاد شده‌است. براین اساس قرار شده نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در مهر ۱۴۰۳ برگزار شود.

محمد صادق قنادزاده معاون ارتقای کسب و کار سازمان توسعه تجارت با اشاره به این در سال‌های اخیر جذب سرمایه‌گذاری خارجی افزایش یافته‌است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های کشور میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی چندان قابل توجه نبوده است. سازمان توسعه تجارت در سالهای گذشته بیشتر به معرفی ظرفیت‌های صنعتی کشور پرداخته است. اما با توجه به اینکه خدمات در تجارت و اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته سهم قابل توجهی دارد. به همین دلیل به دنبال ورود به تجارت خدمات شده‌ایم.
او با تاکید بر اینکه یکی از ضرورت‌ها معرفی ظرفیت‌های صنعتی و مشوق های این بخش است، اظهار کرد: برای نمونه در ایران اکسپو ده هزار بسته سرمایه‌گذاری معرفی شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در سطح گسترده‌تر نمایشگاه فرصتهای سرمایه‌گذاری در کشور برگزار شود.
او تصریح کرد: در حال حاضر ایران عضو پیمانهایی مانند شانگهای، دی ۸، بریکس و… است. ایران به دلیل روابط دوجانبه ای که با کشورهای همسایه و حتی کشورهایی از قاره‌های دور دارد می‌تواند تواند برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کند.
قنادزاده تصریح کرد: ویزای کار و تضمین برگشت سرمایه‌گذاری و سود، صدور مجوز کار و مشوقهای مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته شده‌است. این بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل، بنادر، کانتینرهای یخجالی و… ارائه‌شده است. به‌طور قطع بسته‌های سرمایه‌گذاری تنها برای خارجیها نیست، بلکه شرکت‌های دولتی و بخش‌خصوصی می‌توانند در این پروژه‌ها مشارکت داشته باشند.

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران برای هزار سرمایه‌گذار

قادری رییس ستاد نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران گفت: هدف این نمایشگاه ارتقای توان جذب سرمایه است. اما باید توجه داشت که افزایش بهره‌وری در سرمایه‌گذاری باید در دستور کار قرار داشته باشد.

او افزود: هم‌اکنون وزارتخانه و سازمان سرمایه‌گذاری خارجی مذاکراتی با کشورها انجام داده‌اند. بر همین مبنا دعوت از هزار سرمایه‌گذار از ۸۰ کشور در دستور کار قرار دارد. این سرمایه‌گذاران با دو طیف صنایع سرمایه پذیر و بخش عمومی و شهرداریها و مناطق آزاد ارتباط خواهند داشت.

اولویت‌های کشور برای تحقق اهداف دولت

محمود بازاری مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت گفت: تامین مالی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران یکی از اولویت‌های کشور است تا اهداف دولت برای رشد تولید و صادرات در سطوح مختلف صنعت، معدن و تجارت محقق شود.
بازاری با بیان اینکه نمایشگاه فرصت سرمایه‌گذاری در راستای تقویت زیرساخت‌های کشور و صنایع صادرات محور است، افزود: همکاری سازمان توسعه و تجارت و سازمان سرمایه‌گذاری خارجی در راستای تحقق اهداف اقتصادی زمینه مذاکرات مستقیم با کشورهای همسایه فراهم شده است.