روند معاملات طلا در بورس جهانی
روند معاملات طلا در بورس جهانی

قیمت طلا در بورس جهانی به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۲۵۲۸ دلار رسید. همچنین ارزش هر شمش طلا برای اولین بار به بیش از یک میلیون دلار رسیده است.

به گزارش سرمایه فردا، این افزایش قیمت به دلیل تنش‌های ژئوپولیتیک، کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو و تقاضای قوی بانک‌های مرکزی، به‌ویژه در چین رخ داده است. تحلیلگران معتقدند که طلا به دلیل عدم قطعیت‌های جهانی و سیاست‌های پولی آمریکا ممکن است به این سطوح قیمتی پایبند بماند. در همین حال، نقره نیز با رونمایی سامسونگ از نسل جدید باتری‌ها، احتمال افزایش تقاضا را دارد.
در هفته‌ای که طلا در بورس جهانی بود، قیمت دلار کاهش یافت تا شاهد واگرایی بین درایورهای داخلی و خارجی باشیم. قیمت طلا در بورس جهانی سقف تاریخی خود را تحت تاثیر داده‌های مسکن آمریکا و افزایش احتمال کاهش نرخ بهره شکست. از دیگر مسائل قیمت طلا در بورس جهانی حمله ی نظامی اکراین به داخل خاک روسیه بود که باعث افزایش عامل ترس در بازارها شد.
انس به محدوده ۲۵۱۰ دلار رسید تا بازده خیره‌کننده ۳.۳۷ درصد را در یک هفته ثبت کند. در همین حال دلار با کمرنگ شدن احتمال انتقام در کوتاه مدت، به ۵۸۵۵۰ افت کرد.
خرید طلا آنلاین در ایران با نرخ هر مثقال طلای ۱۷ عیار (مظنه) به محدوده ۱۵ میلیون تومان کاهش یافت. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳.۴۶۷ به صورت خرید طلا آنلاین معامله شد. براساس این معاملات حباب طلا منفی شده‌است.

وضعیت بازار خرید طلا آنلاین و طلا در بورس جهانی

در بازار خرید طلا آنلاین، سکه امامی با قیمت ۴۱.۳۲۰ میلیون تومان بسته شده. همچنین در خرید طلا آنلاین سکه ۱.۶۵۰ میلیون تومان کاهش را از هفته پیش ثبت کرد. حباب سکه نیز حدود ۱ میلیون تومان کاهش یافت. سکه رفاه بورسی نیز ۴۱۸.۲۶۷ هزارتومان معامله شد که در خرید طلا آنلاین معادل سکه ۴۱.۸۲۷ یلیون تومانی است.
اخیر در دو مرحله حراج برگزار شده در مرکز غیرقانونی مبادله نیز جمعا ۳۵۳ کیلوگرم شمش طلا با نرخ متوسط ۴.۵۸۶ میلیارد تومان معامله گردید.

بیت‌کوین نیز پس از افت اخیر، دوباره به کانال ۶۰ هزار دلار بازگشته اما به دلیل نااطمینانی‌های بازار، ممکن است نتواند از مقاومت ۶۲ هزار دلاری عبور کند. به همین دلیل معاملات طلا در بورس جهانی بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.
فارغ از بازار خرید طلا آنلاین، هر گرم طلا ۱۸ عیار در جریان نوسانات با افزایش تقاضا روبرو شده است. خرید سکه در بورس نیز مورد توجه سرماگذاران بازار سرمایه قرار دارد.