شاسی بلند جدید هواوی
شاسی بلند جدید هواوی

به گزارش سرمایه فردا، شاسی بلند جدید هواوی توسط ماموت خودرو به ایران وارد شد. در شرایط کنونی انواع سرس توسط این شرکت تولید می‌شود.

خودرو شاسی بلند جدید هواوی در مقطع کنونی فرایند اخذ مجوزها را در کشور می‌گذراند و بنا به شنیده‌ها قرار است با نام HM5 وارد بازار شود. سرس ۷ نیز با نام HM7 در بازار ایران عرضه خواهد شد.

هنوز مشخص نیست ماموت دقیقاً کدام نسخه سرس ۵ را می‌آورد.

این شاسی بلند در چندین نسخه با پیشرانه EREV (متشکل از یک یا دو موتور الکتریکی و یک موتور بنزین‌سوز به‌عنوان ژنراتور باتری) در دسترس قرار دارد.

همه نسخه‌های سرس ۵ از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر به‌عنوان ژنراتور بهره می‌برد.

تیپ پایه به یک موتور الکتریکی ۲۷۲ اسب ۳۶۰ نیوتن متر در محور عقب مجهز شده

در تیپ میان‌رده در هر کدام از محورها یک موتور الکتریکی با قدرت ۴۲۸ اسب بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتن متری دارد.

بالارده‌ترین تیپ این خودرو نیز قدرتی ۴۹۶ اسب بخار و گشتاور ۶۷۵ نیوتن متر دارد. همچنین با اتکا به دو موتور الکتریکی حرکت می‌کند.

تامین انرژی این کراس اوور را یک باتری پک ۴۰ کیلووات ساعتی بر عهده دارد. به‌طور دقیق‌تر، شعاع حرکتی آن در حالت هیبرید به ۱۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

خرید خودرو شاسی بلند جدید

در حال حاضر تقاضا برای خودروهای شاسی بلند در ایران زیاد است. هرچند خودروهای چینی فعلا بازار را قبضه کرده‌اند. اما با توجه به اینکه مدل ایکس ۳۳ مدیران خودرو در یک تصادف ایمنی پایینی را از خود نشان داد. این مسأله منجر به واکنش سازمان استاندارد شد. از طرف دیگر کیفیت پایین مدلهای جک در کرمان موتور نیز برای همه عیان شده‌است. عملا مردم تمایل چندانی برای خرید خودروهای چینی ندارند.

به همین دلیل است که در آخرین ثبت‌نام خودروهای خارجی حدود ۱۳۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند. بنابراین تقاضا برای خرید خودرو شاسی بلند جدید غیر چینی زیاد است. هرچند قیمت خودروهای غیر چینی گرانتر است اما به دلیل کیفیت بالا می‌ارزند.