سود ثبت‌نام خودرو در شهریور چقدر است؟
سود ثبت‌نام خودرو در شهریور چقدر است؟

بعد از اعلام نتایج قرعه کشی تعداد زیادی از دریافت‌کنندگان خودرو فروشنده خواهند بود. پس در این بازار راکد سود ثبت‌نام خودرو که حدود ۲۰۰ تومان پیش بینی شده کاهش داده است.

به گزارش سرمایه فردا، درحالی که حدود ۳ میلیون و ۹۰ هزار تقاضا  برای خرید ۱۱۵ هزار خودرو در ثبت‌نام اخیر خودرو ثبت شده‌است که بازار خودرو در ایران با رکود مواجه شده‌است. در حال حاضر موضوع ادامه واردات خودرو در بازار نیز مطرح شده به همین دلیل سود ثبت‌نام خودرو شهریور ، اما فعلا وزیر جدید هیچ اقدامی نکرده که استراتژی بازار را مشخص کند. بنابراین ثبت‌نام خودرو در مقطع کنونی سود چندانی برای خریداران ندارد. چراکه خریداری چندانی در بازار وجود ندارد.
 با توجه به اینکه ثبت‌نام خودرو شهریور ۱۴۰۳ حدود ۵۰ درصد به مادران  ، ۲۰ درصد به دارندگان خودرو فرسوده و ۳۰ درصد به افراد عادی اختصاص داده شد. عملا مادران و خریداران عادی فروشنده هستند. بر همین پایه بیشترین سهم قرعه‌کشی به فروشندگان اختصاص دارد. به عبارت دیگر بجز ۲۰ درصد متقاضیان خودروهای فرسوده مابقی بیشتر فروشنده خودرو هستند این موضوع سود ثبت‌نام خودرو را کاهش می‌دهد. چراکه هرچقدر تعداد  البته در سهمیه افراد عادی با وجود اینکه چندان شانسی برای برنده شدن وجود ندارد اما بخشی از آنها افرادی هستند که با هدف سود بردن از مایه التفات بازار ثبت‌نام کرده‌اند.
 چرا سود ثبت‌نام خودرو کاهش یافته است؟

سود ثبت‌نام خودرو برای کدام خودرو بیشتر است

در حال حاضر بیشترین اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد به پژو پارس تیو۵ اختصاص دارد که حدود ۴۰۰ میلیون تومان است. به از آن بیشترین اختلاف قیمت مربوط به ۲۰۷ اتومات پانوراماست که حدود ۳۰۰ میلیون تومان سود ثبت‌نام خودرو به متقاضیان می‌دهد. دنا توربو اتومات و تارا اتومات نیز هر کدام حدود ۲۵۰ میلیون تومان سود می‌دهد. سورن پلاس، ۲۰۷ دنده‌ای و تارا دستی حدود ۲۰۰ میلیون تومان سود می‌دهند. رانا پلاس نیز حدود ۱۵۰ میلیون تومان به خریداران نفع میرساند.

با توجه به تعداد ثبت‌نام خودرو شانس برنده شدن خودرو در ثبت‌نام ایران خودرو از هر یک میلیون نفر هزار نفر برای افراد عادی ۲۰ هزار نفر شانس برنده شدن دارند. شانس متقاضیان طرح مادران به ازای هر یک میلیون نفر ۵۰ هزار خودرو خواهد بود. ازاینرو  برای افراد عادی به ازای هر صد هزار نفر ۳۰ هزار برنده وجود خواهد داشت.
در حال حاضر برنده شدن در قرعه کشی ایران خودرو کاملا شانسی است. چراکه در دو مرحله سیستمی و فرآیند دستی با گوی و گردونه انجام می شود. در مرحله اول برای هر کد ملی متقاضیان یک عدد تصادفی انتخاب خواهد شد. سپس عدد تک رقمی حاصل جمع اعداد هر کد ملی و اعداد تصادفی بدست آمده از سیستم یک کد ملی بدست می‌دهد. در نهایت با گوی و گردونه گوی صفر تا ۹ از گردونه به ترتیب و اولویت بندی بر اساس ترتیب اعداد خارج شده است. مرحله نهایی ابتدا توسط گردونه اولویت کدهای ملی متقاضیان انتخاب می‌شود. درون هر اولویت به ترتیب بر اساس عدد تصادفی به هر نفر اختصاص می‌یابد و همین موضوع برندها را مشخص می‌کند.‌ با توجه به اینکه بعد از اعلام نتایج قرعه کشی تعداد زیادی از دریافت‌کنندگان خودرو فروشنده خواهند بود. پس در این بازار راکد سود ثبت‌نام خودرو را کاهش داده است.