بازار خرید طلا آنلاین
بازار خرید طلا آنلاین

بازار خرید طلا آنلاین در جهان بعد از کاهش ارزش دلار رونق گرفت. همین مسأله منجر شد که قیمت طلا در بورس جهانی نیز روند صعودی به خود بگیرد.

به گزارش سرمایه فردا، نفت سومین روز متوالی منفی خود را تجربه کرد و هر بشکه برنت و WTI به‌‌‌ترتیب با کاهش ۰.۰۶ و ۰.۲۸درصدی تا ساعت ۱۶:۳۰ روز پنجشنبه در قیمت ۷۷.۶۱و ۷۴.۱۶دلار مورد معامله قرار گرفت. در این میان قیمت طلا در بورس جهانی توانست بالای سطح کلیدی ۲ هزار و ۵۰۰ دلار دوام آورد و در قیمت ۲ هزار و ۵۲۰ دلار معامله شد. در نتیجه خرید طلا آنلاین در بازارهای جهانی افزایشی شده است.
 در بازارهای کم‌‌‌نوسان، دلار به آرامی در حال تضعیف است. سوال بزرگ این است که آیا دلار در حال رسیدن به پایین‌‌‌ترین سطح محدوده میان‌‌‌مدت خود است؟ به زودی همین رویکرد باعث می‌شود که قیمت طلا در بورس جهانی افزایش پیدا کند. البته ممکن است شاهد آغاز یک شکست بزرگ در سمت پایین قیمت طلا در بورس جهانی باشیم. این موضوع خرید طلا آنلاین را نیز دستخوش تغییر قرار می دهد.

بازار خرید طلا آنلاین در ایران چگونه است

در حال حاضر، سرمایه‌‌‌گذاران تمایل به پیروی از روند نزولی دلار دارند، به‌خصوص به دلیل اینکه فدرال رزرو (Fed)  بازار را برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر آماده می‌کند. این موضوع باعث شده خرید طلا آنلاین رونق بگیرد. هرچند ریسک‌های خود را دارد. برای نمونه در ایران سکه ثامن و ارون گروپ معاملات خرید طلا آنلاین را تبلیغ کرده بودند و بسیاری اقدام به خرید کردند. اما پس از مدتی بسیاری خسارت زیادی دیدند. البته در شرایط کنونی شرکت‌های دارای مجوز نیز فعالی می کنند، اما به طور قطع خرید طلای فیزیکی اعتبار و اعتماد بیشتری می‌تواند به همراه داشته باشد‌.
وضعیت دلار ضعیف به نظر می‌‌‌رسد و شاخص دلار در حال حاضر زیر سطح ۵ اوت معامله می‌شود، با توجه به احتمال اصلاحات نزولی در وضعیت اشتغال ایالات متحده که ممکن است با انتشار داده‌‌‌های موقت از سوی اداره آمار کار صورت گیرد، انتظار می‌رود که دلار همچنان ضعیف باقی بماند.
سطح مقاومتی ۱۰۲.۱۵ واحدی ممکن است اکنون محدودکننده افزایش‌‌‌های شاخص دلار باشد. از این رو پیش‌بینی می‌شود که دلار به سمت سطح  ۱۰۱ واحد حرکت کند.
اما در این بین قیمت ها چه مسیری را دنبال کردند؟ طبق شواهد موجود قیمت دلار در تهران که روز گذشته تا پله چهارم کانال ۵۸ هزار تومان پایین آمده بود امروز پولبک زد و به سطح ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.
البته قیمت دلار رسمی در مرکز مبادله ارز و طلا ایران اندکی افت کرد و بر روی ۴۹ هزار و ۹۰۵ تومان قرار گرفت. همچنین درهم نیز با ۱۶ هزار و ۹۰ تومان به فروش رسید.