حقوق معلمان در ۱۴۰۴
حقوق معلمان در ۱۴۰۴

به گزارش سرمایه فردا، حقوق معلمان در ۱۴۰۴ حدود ۲۰ میلیون تومان خواهد شد. البته افرادی که سابقه کمتر از ده سال دارند ۲۰ درصد کمتر حقوق خواهند گرفت.

متوسط حقوق معلمان در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۶ میلیون تومان است. البته حقوق معلمان با سابقه کمتر از ۱۰ سال حول و حوش ۱۲ میلیون تومان است. با در نظر گرفتن افزایش ۲۵ درصدی حقوق معلمان در ۱۴۰۴ حدود ۲۰ میلیون تومان خواهد شد. حقوق معلمان در ۱۴۰۴ برای آنهایی که زیر ۱۰ سال سابقه دارند حدود ۱۶ میلیون تومان خواهد شد.
البته افرادی که تعداد ۳ بچه و بالاتر دارند بیشتر از بقیه دریافتی خواهند داشت. درواقع حقوق معلمان در ۱۴۰۴ برای افراد دارای ۳ بچه و بیشتر بالای ۲۲ میلیون تومان خواهد شد. چراکه طبق مصوبه بودجه ۱۴۰۴ میزان افزایش حقوق ۱۴۰۴ برای افرادی که ۲ فرزند دارند ۳۰ درصد خواهد بود. حقوق ۱۴۰۴ افرادی که ۳ فرزند دارند ۳۶ درصد رشد می کند. حقوق ۱۴۰۴ برای کارمندان دارای ۴ فرزند حدود ۲۹ درصد و حقوق ۱۴۰۴ برای کارمندان دارای ۵ فرزند ۴۵ درصد خواهد بود. در اوج افزایش ۴۵ درصد درصدی حقوق معلمان در ۱۴۰۴ به ۲۳ میلیون تومان می‌رسد که به نظر نمی‌رسد در این دسته‌بندی تعداد زیادی معلم وجود داشته باشد.

الان قیمت یک جفت کفش معمولی بالای یک میلیون تومان است. اگر یک خانواده ۴ نفره بخواهد برای خودشان کفش بخرند باید حدود ۴ میلیون خرج کند. در چنین شرایطی ۲۵ درصد از حقوق خود را برای خرید کفش اختصاص داده‌اند. با در نظر گرفتن اینکه سهم پرداخت اجاره به بالای ۶۰ درصد از حقوق رسیده است می توان پیش‌بینی کرد که فقر در بین خانواده‌های کارمندان افزایش می‌یابد.

حقوق معلمان در ۱۴۰۴ همچنان زیر فشار تورم

در هفته‌های اخیر شاهد اعتراض درباره حقوق کم پرستاران هستیم. این موضوع نشان می دهد که حقوق این قشر مانند معلمان کم است. به همین دلیل
دولت پزشکیان باید هرچه زودتر سیاست های خود در راستای کنترل تورم را اجرا کند. در غیر اینصورت با افزایش حقوق ۴۰ درصدی هم نمی‌توان عقب‌ماندگی حقوق کارمندان در ۱۴۰۴ را جبران کرد.
معلم بازنشسته می‌شوند پاداش بازنشستگی اش دو سال طول می کشهچددتا پرداخت شود. همچنین معوقات رتبه بندی معلمان باقی مانده و در بیمه تکمیلی مشکلاتی دارند. آیا دولت با کسری ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی می‌تواند این عقب‌ماندگی را جبران کند.