جزئیات دو پرونده فساد اقتصادی با ۳۰۰ ملک
جزئیات دو پرونده فساد اقتصادی با ۳۰۰ ملک

به گزارش سرمایه فردا، رییس سازمان جمع آوری اموال تملیکی با اشاره به اینکه جزئیات دو پرونده فساد اقتصادی با ۳۰۰ ملک تعیین تکلیف شدند. گفت: این پرونده‌ها در دادگاه حکم قضایی گرفته اند.

مدیرعامل سازمان جمع آوری فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته حجم بالایی از کالاها در انبارها انباشته شده بود، گفت: در  سال‌های اخیر انبارهای جدیدی به مالکیت سازمان درآمده است. همچنین ۱۹۲۰ درصد رشد قفسه بندی در انبارهای سازمان اموال تملیکی اتفاق افتاده است.
اجتهادی با اشاره به اینکه راه اندازی سامانه حراج برخط اقدامی در راستای مبارزه با قاچاق کالا بوده است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۵۰ حراج در استانهای مختلف انجام شده است. همچنین طبق پیگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا هوشمند سازی و شفافیت در عرضه کالا دنبال شده است.
او با تاکید بر اینکه سامانه جامع سازمان امور تملیکی به زودی رونمایی خواهد شد، گفت: در حال حاضر ۲۲ استان از سامانه استفاده می کنند. روش کار با این سامانه به صورت الکترونیکی است و ارتباط برخط با گمرک، سامانه انبارها و… دارد.

جزئیات دو پرونده فساد اقتصادی

او با تاکید بر اینکه سازمان جمع آوری اموال تملیکی به صورت تعریف شده وظیفه مسئولیت اجتماعی ندارد، گفت: اما بخشی از کالاها را که مجوزهای استاندارد و بهداشت را داشت در اختیار کمیته امداد، سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و… قرار داده است.
اجتهادی با تاکید بر اینکه کالاهای که به تولید داخل آسیب برساند به شرط صادرات عرضه خواهند شد، گفت: همچنین در بحث دو پرونده فساد اقتصادی وجود دارد که ۳۰۰ ملک مربوط به پرونده شهمیری بوده. یک زمین ۸۵ هزار متر مربع در مازندران بوده که در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته است. همچنین پرونده دیگر مربوط به سادات خوزستان بوده است.تمام این املاک بعد از اطلاع رسانی از طریق مزایده واگذار می شود.
او با تاکید بر اینکه اموال کوروش کمپانی که شامل موبایل، خودرو و املاک است در تیرماه واگذار خواهد شد، گفت: این اموال بعد از واگذار در اختیار دستگاه قضایی قرار میگیرد. تا از این طریق اموال مردم برگردد

به گزارش سرمایه فردا، رییس سازمان جمع آوری اموال تملیکی با اشاره به اینکه جزئیات دو پرونده فساد اقتصادی با ۳۰۰ ملک تعیین تکلیف شدند. گفت: این پرونده‌ها در دادگاه حکم قضایی گرفته اند.

۱۰ درصد چای دبش قابل استفاده نبود

اجتهادی با بیان اینکه بخشی از چای دبش به عنوان قاچاق و بخشی به عنوان متروکه در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار دارد، گفت: نزدیک به ۴۰ هزار تن چای دبش در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته است. حدود ۲ هزار تن آن به فروش رسید. بخشی از ماشین آلات نیز به صورت متروکه در اختیار سازمان قرار گرفته است. با توجه به سختگیری درباره استاندارد چای دبش انجام شد. با تاکید بر سلامت مردم نزدیک به ۱۰ درصد چای دبش قابل استفاده نبوده که باید انهدام شوند.

رشد ۶۱۰ درصد فروش کالا در اموال تملیکی

عبدالمجید اجتهادی با بیان اینکه برای صیانت از اموال مردم اتفاقات خوبی بین دو قوه شکل گرفت، افزود: در اعاده کالاهای متروکه رشد ۱۴۰۰ درصدی در دولت سیزدهم اتفاق افتاد. به طوری که سرعت ترخیص کالا در سازمان فروش اموال تملیکی دارد مانع از دپو کالا می شود. در سالهای گذشته برخی واردکنندگان با اینکه می‌توانستند تعیین تکلیف کنند. اما از فضا استفاده می کردند. در شرایط کنونی اگر دارنده به سرعت ترخیص نکند دچار چالش می‌شوند.
او با تاکید بر اینکه رشد ۶۱۰ درصد فروش کالا در اموال تملیکی داشتیم، اظهار کرد: همچنین رشد ۱۱۰ درصد در استرداد کالاها در دولت سیزدهم داشتیم که به نوعی برای آنها برائت صادر شده است.
اجتهادی با تاکید بر اینکه بیشترین انهدام کالا مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است، اظهار کرد: در حال حاضر انهدام کالا رشد منفی ۲۶ درصدی دارد. در سه سال میزان انهدام رشدی ۳۰۰ درصدی داشته اما در شرایط کنونی افت کرده است.
او با تاکید بر اینکه در اموال غیرمنقول ۱۷۵۰ درصد رشد فروش در سال ۱۴۰۲ داشته‌ایم. تصریح کرد: برخی از اموالی که در اختیار سازمان امور تملیکی قرار گرفت تعیین تکلیف شدند. فروش ۳۴ درصدی اموال غیرمنقول در سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد.