تحقق برنامه های تولید شرکت در شش ماهه نخست سال
تحقق برنامه های تولید شرکت در شش ماهه نخست سال

سهراب نژاد با تاکید بر تحقق برنامه های تولید شرکت در شش ماهه نخست سال، گفت:در فولاد سازی تا پایان سال باید به تولید ۱٫۲ میلیون تن برسیم که در شش ماهه نخست سال مالی حدود ۶۰۰ هزار تن تولید کرده ایم و در سایر واحد‌های شرکت هم طبق برنامه تولید انجام شده است.

مدیرعامل فولاد زرند با اشاره به اینکه صنعت باید سبز باشد و تنها نباید محدود به تولید فولاد سبز بود، گفت: جت دادن تولید فولاد به روش کوره بلند به سمت حفاظت از محیط زیست بسیار دشوار است با این حال ما از همه امکانات و توانایی ها استفاده کردیم تا فرایند تولید به محیط زیست و مردم آسی وارد نکند.

سهراب نژاد با بیان اینکه حدود ۷ هزار نفر در مجموعه فولاد زرند فعالیت دارند، تصریح کرد: به طور قطع اقداماتی که منجر به حفاظت از این ۷ هزار نیروی کار شود به نوعی حفاظت از مردم در برابر آلایندگی ها و … هم انجام شده است، به همین دلیل برای تولید فولاد سبز ما نخست اولویت خود را حفظ از کارکنان قرار داده ایم.

او با تاکید بر اینکه فضای سبز را به عنوان شاخص تعیین کرده ایم، اظهار کرد: در حال حاضر ما بیشتر از استاندارد نسبت تولید و فضای سبز به این مساله پرداخته ایم به گونه ای که در یک پروژه تولید ۱٫۷ میلیون تن فولاد حدود ۱۲۰ هکتار فضای سبز پیرامون آن درست کرده ایم و این موضوع زبانزد است.

او افزود: همچنین در پروژه کک سازی  بسیاری از مسائل زیست محیطی را حل کرده ایم و این موضوع برای تمام پروژه های ما اجرایی شده است.

مدیرعامل فولاد زرند با نگاهی به وضعیت فعالیت این مجتمع از معدن تا شمش تصریح کرد: تولید از معادن زغال و جلال آباد برای سنگ آهن، کارخانه زغالشویی و دو کارخانه دو میلیون تنی برای کنسانتره و کارخانه دو نیم میلیون تنی گندله و دو کارخانه گندله سازی با ظرفیت های ۴۰۰ و ۸۰۰ هزار تن و تولید فولاد با روش کوره بلند با ظرفیت ۱٫۷ میلیون تن که متشکل از ۵ کارخانه است.

سهراب نژاد با تاکید بر اینکه در صنعت فولاد به ازای اشتغال هر یک نفر به صورت مستقیم ۱۵ تا ۲۰ نفر مشغول به کار خواهند شد، گفت: در حال حاضر فولاد زرند یکی از شرکت های زیر مجموعه میدکو است و مدیریت آن تاکید ویژه ای بر حفظ محیط زیست و کیفیت تولید دارد.

محدودیت های توزیع برق

او با تاکید بر اینکه فولاد به روش کوره بلند از زغال سنگ استفاده می کند و مجموعه زرند بخشی از آن را از استرالیا وارد می کند، اظهار کرد: همچنین سنگ آهن از ۴۰ نقطه کشور تامین می شود و از طرف دیگر مشکلات دیگری برای بخش تولید وجود دارد برای نمونه ترخیص ۳۰ هزار تن سنگ آهن باید هزینه بالایی به گمرک داده شود تا این مواد اولیه ترخیص شوند. با وجود این مشکلات ما همچنان تلاش می کنیم که تولید خود را حفظ کنیم همانطوری که در سال مالی اخیر مطابق برنامه، اهداف تولیدی را محقق کردیم.

سهراب نژاد با اشاره به اینکه سال اخیر سه ماه محدودیت های توزیع برق داشته ایم و در زمستان هم احتمالا با مشکل کمبود گاز مواجه خواهیم بود، اظهار کرد: در فولاد سازی تا پایان سال باید به تولید ۱٫۲ میلیون تن برسیم که در شش ماهه نخست سال مالی حدود ۶۰۰ هزار تن تولید کرده ایم، همچنین در گندله سازی باید به تولید ۲٫۴ میلیون تن می رسیدیم که در نیمه نخست سال مالی حدود ۱٫۱ میلیون تن گندله تولید کرده ایم.

او افزود: همچنین در تولید کنسانتره تا پایان سال باید به ظرفیت ۳٫۲ میلیون تن برسیم که در نیمه نخست سال مالی بیش از ۱٫۵ میلیون تن محصول تولید شده است.

مدیرعامل فولاد زرند با تاکید بر اینکه اگر مشکلات وجود نداشت ظرفیت بیشتری در تولید داریم، اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال ساخت نیروگاه ۶۵ مگاواتی هستیم و امیدواریم اجرای آن به تامین برق کمک کند.