کدام بزرگراه‌های تهران در دست ساختند

کدام بزرگراه‌های تهران در دست ساختند

حق بین گفت: تکمیل ۲۷ هزار کیلومتر به شبکه بزرگراه‌های تهران اضافه می‌شود و به ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

هادی حق‌بین با اشاره به اینکه براساس طرح جامع بزرگراهی و برنامه چهار ساله ما باید ۲۷ کیلومتر بسازیم، گفت: این طرح توسعه بزرگراه‌های تهران شامل بزرگراه شهید بروجردی، لاین کندروهای شمال جنوبی آزادگان و بزرگراه شهید شوشتری و شاخه غربی بزرگراه یادگار امام است.

وی افزود: از مجموع هدف‌گذاری انجام شده حدود ۳.۷ کیلومتر در بزرگراه شهید بروجردی و همچنین کندرو شمالی آزادگان به طول ۳.۳ کیلومتر تحویل شده است. کندرو جنوبی آزادگان به طول ۳ کیلومتر تا سه ماه آینده تحویل می‌شود. ۹.۹ کیلومتر از بزرگراه شهید شوشتری نیز در فاز اجراست. بنابراین شهرداری تهران طبق برنامه اضافه کردن ۲۷ کیلومتر بزرگراه را به بزرگراه‌های تهران در دستور کار دارد.

اعتبار مورد نیاز برای توسعه بزرگراه‌های تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حدود ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این میزان بزرگراه نیاز است، گفت: در دو دهه گذشته بسیاری از پروژه در تهران سنواتی شده بودند و سالها به صورت نیمه کاره رها بوده‌اند. همین مسأله منجر به بروز مشکلاتی در شبکه معابر شهر شده بود. برای نمونه پروژه شهید بروجردی که ۱۲ سال از آغاز آن می‌گذرد معارض آن برطرف شده و فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده است و فاز دوم آن نیز در شش ماه آینده افتتاح خواهد شد.

حق بین گفت: در مورد بزرگراه شهید شوشتری نیز معضل نیمه کار مانده وجود داشت و در مقطع کنونی بعد از ده سال بهره‌برداری می‌شود. در کنار اجرای پروژه های نیمه تمام، پروژه‌های جدیدی مانند دوگاز را در رینگ غربی تهران در دستور کار داریم و فاز اول آن در آستانه ورود به مرحله اجرایی است.

وی تصریح کرد: اجرای فاز بزرگراهی شهید شوشتری ۱.۵ درصد ترافیک شهر تهران را به صورت مثبت تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین ترافیک بزرگراه بسیج را ۳۰ درصد و پهنه شرفی را ۵ درصد کاهش می‌دهد. به طور کلی هر بزرگراهی در موقعیت جغرافیایی خودش روی ترافیک موثر است. همچنین بزرگراه یادگار امام منطقه ۹ و ۱۰ را تحت تاثیر قرار می دهد و شبکه معابر آنجا را ساماندهی می‌کند. در منطقه ۱۸ بزرگراه شهید بروجردی تردد بافت صنعتی را از بافت مسکونی جدا می کند. بزرگراه دوگاز مسأله شهرکهای اقماری و تردد شهریار و اندیشه را حل می کند و نیازی نیست که آنها وارد بزرگراه آزادگان شوند. بنابراین توسعه بزرگراه‌های تهران در کاهش ترافیک تهران موثر هستند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *