ارزش بازار کریپتو ۲٫۱ تریلیون دلار
ارزش بازار کریپتو ۲٫۱ تریلیون دلار

به گزارش سرمایه فردا، ارزش بازار کریپتو معادل ۲ هزار ۱۰۰ میلیارد دلار ثبت شده است. بیش از ۶۵۰ میلیون کاربر در دنیا دارد.

معاون توسعه کسب و کار نوبیتکس گفت: نوبیتکس بزرگترین پلتفرم تبادل رمز ارز کشور است که ۸ میلیون کاربر دارد. فضای رمزارزها و رمز دارایی ها از حدود ۱۲ سال پیش شروع شدند و صرافی ها کم کم در این فضا شکل گرفتند. وحید شامخی با بیان اینکه ارزش بازار کریپتو ۲٫۱ تریلیون دلار دارد، تصریح کرد: ارزش بازار کریپتو معادل ۲ هزار ۱۰۰ میلیارد دلار ثبت شده است. بیش از ۶۵۰ میلیون کاربر در دنیا دارد. فضای رمزارزها به عنوان یک دارایی جدید شناخت می شود، اما همچنان در بخش سرمایه گذاری پرریسک هستند. به همین دلیل توصیه می شود سرمایه گذاران بخش کوچکی از دارایی خود را در این بخش قرار دهند، چراکه نوسان زیادی در این بازار وجود دارد.

او تاکید کرد: بازار رمزارزها در حال رشد است. سال ۲۱ اوج بازار کریپتو بود اما دوساله بازار خرسی بود. اما از ۹ ماه پیش بازار صعودی شروع شده است. در روند صعودی کاربرهای بیشتری وارد بازار رمزارزها شده اند. همانطوری که در بورس ایران نیز در سال ۹۸ بسیاری از ایرانی ها وارد بورس ایران شدند در این روند عده ای سود کردند و بعد از ریزش عده ای زیان کردند. بازار رمز ارزها نیز همین روند را دارد.

ارزش بازار کریپتو کوچکتر از سایر بازارهای مالی

این کارشناس تصریح کرد: ارزش بازار کریپتو نسبت به سایر بازارهای مالی بسیار کوچکتر است. اینکه برخی می گویند بازار کریپتو روی سایر بازارها سایه می اندازد درست نیست. در شرایط کنونی بازارهای مالی تحت تاثیر سیاست گذاری دولت ها قرار دارند. حتی اثر انتخابات آمریکا در بازارهای مالی نمایان است. برای نمونه دموکرات ها یا جمهوری خواه وقتی نسبت به بازار کریپتو اظهاری نظری می کنند روی این بازار تاثیر می گذارد. با این حال سیاست های کلان مانند نرخ بهره وقتی کاهش می یابد بازارهای مالی و کریپتو رونق می گیرند و برعکس وقتی نرخ بهره بالا می روند بازارهای مالی کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

شامخی تصریح کرد: در سالهای اخیر بازار کریپتو نسبت به سالهای گذشته نقش پررنگ تری پیدا کرده است. با این حال تاثیر بسیار بزرگی در دنیا ایفا نمی کند چراکه هنوز ارزش ارزش بازار کریپتو معادل ۲ هزار ۱۰۰ میلیارد دلار است که در شرایطی که ارزش بلک رایت ۵ برابر بازار کریپتو است. به همین دلیل نباید بازار کریپتو را به عوامل اقتصادی ربط داد.