آیا لبنان و اسرائیل وارد جنگ می‌شوند؟
آیا لبنان و اسرائیل وارد جنگ می‌شوند؟

به گزارش سرمایه فردا، به نقل از رویترز با توجه به تهدید هفته گذشته حزب‌الله لبنان و انتشار تصاویر پهپادهای جاسوسی از مقر تسلیحاتی اسرائیل، این کشور در آستانه ورود به جنگ است.

افزایش حملات متقابل پراکنده ولی مستمر اسرائیل و حزب الله در چند روز اخیر، تشدید بیشتر تنش را در چشم انداز هفته‌های آینده قرار داده است.

موضوعی که باعث شده تا ظرف روزهای گذشته برخی کشورهای غربی و عربی از شهروندان خود بخواهند که لبنان را ترک کنند.

این هشدارها باعث شده تا فرودگاه بیروت به صحنه خروج شهروندان غربی و عربی تبدیل شود و دوربین‌ها ازدحام قابل توجه‌ جمعیت را در سالن‌های انتظار به تصویر بکشند.

تشدید تنش‌ها اما باعث طرح این سوال شده که اسرائیل که در غزه متوقف مانده، چه هدفی را از ایجاد جبهه جدید در شمال با حزب‌الله در سر دارد؟

تلقی نتانیاهو و کابینه جنگی این است که عملیات نظامی در غزه زمانی موفق خواهد بود و تکمیل می‌گردد که به تضعیف حزب‌الله در لبنان منجر شود. بدون چنین اتفاقی، نه حماس حذف شدنی است و نه می‌توان چشم‌اندازی برای صلح قائل بود.

برخی تحلیلگران معتقدند که به احتمال زیاد آمریکا مستقیماً در حمله احتمالی هوایی به لبنان شرکت خواهد کرد و همچنین اسرائیل از ناوهای هواپیمابر در صورت تخریب فرودگاه های اسرائیل توسط حزب الله استفاده خواهد کرد.

اما شاید دقیقترین تحلیل را رئیس سابق موساد به دست داده است. این مقام سابق با بیان اینکه نتانیاهو ما را به سوی فاجعه می‌برد، معتقد است: نتانیاهو هیچ راهبرد و چشم اندازی برای آینده نداشته و تمام چیزی که برایش مهم بوده، باقی ماندن در قدرت است.

بنظر می‌رسد که ردپای طرح حمله به حزب الله لبنان را باید در سیاست متشنج داخلی اسرائیل جستجو کرد.

به نقل از رویترز با توجه به تهدید هفته گذشته حزب‌الله لبنان و انتشار تصاویر پهپادهای جاسوسی از مقر تسلیحاتی اسرائیل، این کشور در آستانه ورود به جنگ است./دنیای اقتصاد