پیش بینی قیمت طلا

پیش بینی قیمت طلا

کارشناسان در پیش بینی قیمت طلا معتقدند که در حال حاضر بازار دچار رکود شده است. اما در صورت تشدید شدن جنگ تجارت چین و آمریکا افزایش می‌یابد.

به گزارش سرمایه فردا، معامله‌‌‌‌گران با اشتیاق منتظر تغییرات بازارهای جهانی در واکنش به انتخابات فرانسه، ایران، آمریکا و… نشسته اند. همچنین سیاست های فدرال رزرو هستند.

در ایالات متحده، پاول، رئیس فدرال‌رزرو، درباره چشم‌‌‌‌انداز اقتصادی و اقدامات اخیر پولی در مقابل کمیته بانکداری سنا شهادت خواهد داد.

پاول بیانیه‌‌‌‌ای آماده ارائه خواهد کرد و سپس کمیته پرسش و پاسخ را برگزار خواهد کرد. در هفته اخیر، در مجمع بانک مرکزی اروپا در سینترا، پاول گفت که آنها به روند کاهش تورم بازمی‌گردند. اما افزود که می‌‌‌‌خواهند قبل از شروع به تسهیل موضع پولی، از بازگشت سرعت رشد قیمت‌ها به سمت هدف ۲ درصدی اطمینان بیشتری حاصل کنند.

پیش بینی فدرال رزرو

با وجود اینکه «دات‌‌‌‌پلات»اخیر فدرال رزرو فقط یک کاهش را نشان می‌دهد. اظهارات پاول به عنوان تاییدی بر اینکه کاهش نرخ بهره دو بار در سال‌جاری ممکن است مورد نیاز باشد، تفسیر شد.

علاوه بر این، پس از داده‌‌‌‌های ناامیدکننده شاخص مدیران خرید برای ماه ژوئن، احتمال اولین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سپتامبر به ۸۰‌درصد افزایش یافته است.

اگرچه احتمالا پاول از اظهارات خود در پرتغال فاصله زیادی نخواهد گرفت، اما جلسه پرسش و پاسخ ممکن است شامل سوالات هدفمندتری باشد که به شفافیت بیشتری در مورد برنامه‌‌‌‌های فدرال رزرو منجر شود.

بررسی معاملات بازار سکه


بررسی معاملات بازار سکه در سومین روز هفته در حالی روانه بازار خواهند شد. به نظر می رسد حال و هوای بازار ارز و سکه همچنان تا حدودی متاثر از نتایج انتخابات ریاست جمهوری است.

برخی از معامله گران می‌گویند سیگنال های مثبت رئیس جمهور جدید احتمالا باز هم موجب تداوم خروج اضطراری عده ای از معامله گران و تقویت سطح انتظارات مثبت برای رفع تحریم و ازسرگیری ارتباطات اقتصادی با جهان است.

با این حال عده ای دیگر معتقدند که کاهش قیمت‌ها به دلیل جو روانی است. هنوز اتفاق اقتصادی ویژه‌ای رخ نداده و شاخص‌های اقتصادی پایه‌ای در داخل کشور تغییری نداشته است.

قیمت سکه امامی چند

دسته دوم باور دارند تا روشن شدن هوای پاستور و مشخص شدن چشم اندازهای سیاسی و اقتصادی نباید بی گدار به آب زد.

گفتنی است قیمت سکه امامی در جریان معاملات روز یکشنبه با افت ۱۵۰ هزار تومانی با ۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بسته شد.

همچنین دیروز حباب سکه به دلیل افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت سکه کاهشی شد و بر روی ۱۸ درصد قرار گرفت که از اول خرداد کمترین بوده است.

فارغ از مؤلفه های سیاسی معامله گران سکه در روز دوشنبه نیم نگاهی به نوسانات نرخ تتر و طلای جهانی خواهند داشت.

قیمت تتر در معاملات تیر

قیمت تتر در معاملات تیر کاهشی شد و مرز ۶۰ هزار تومان را از دست داد، اتفاقی که احتمالا در روز جاری بر سر بازار سایه بیندازد و کام جناح افزایشی بازار ارز و سکه را تلخ خواهد کرد.

در این میان تعدادی از فنی های بازار بر اهمیت دلار و درهم بر روی سکه تاکید دارند و می گفتند اگر این دو متغیر فاز صعود کوک کنند این امر می تواند جهت انتظارات را تا حدودی تعدیل کند.

تحلیل تکنیکال سکه

تحلیل تکنیکال سکه این است که در حال حاضر مرز ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در صورتی که بالای آن تثبیت دهد در گام بعد مرز به سمت ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد.

در غیر این صورت احتمال برگشت آن به کانال ۴۰ میلیون تومان و الاکلنگ سکه بین ۴۰ و ۴۱ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

قیمت دلار آزاد در تیر

پس از اعلام نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و روی کار آمدن نامزد اصلاح‌طلب، برخی ریسک‌های سیاسی کاهش یافتند و نرخ ارز و طلا کاهشی شد.

قیمت دلار آزاد در تیر از کانال ۶۱ هزار تومان به ۵۸-۵۹ هزار تومان رسید. اما بخشی از این کاهش قیمت در روز بعد جبران شد، که نشانه‌ای از اصلاح روند کاهشی است.

کارشناسان دو دیدگاه درباره آینده بازار دارند. برخی معتقدند روند کاهشی ادامه خواهد یافت. برخی دیگر بر این باورند که با کاهش ریسک‌های سیاسی و تا زمان شروع به کار رسمی دولت جدید، بازار وارد دوره‌ای از ثبات می‌شود.

پیش بینی بازار ارز در تابستان

سال گذشته پس از نوسانات بهاری، پیش بینی بازار ارز در تابستان وارد دوره ثبات شد. قیمت دلار زیر ۵۰ هزار تومان ماند. امسال نیز افزایش درآمدهای نفتی و پشتوانه ارزی بانک مرکزی می‌تواند به ثبات نرخ‌ها کمک کند.

بزرگترین ریسک سیاسی، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. در صورت روی کار آمدن دوباره دونالد ترامپ، احتمال اعمال محدودیت‌های بیشتر بر فروش نفت و افزایش فشارهای خارجی وجود دارد.

با این حال بازیگران ارزی امیدوارند دولت جدید با استفاده از دیپلماسی بتواند از ایجاد فشار جدید بر بازار کشور جلوگیری کند.

دلایل افزایش قیمت طلا

شواهد تاریخی نشان می‌دهد که افزایش تعرفه‌های تجاری بین آمریکا و چین باعث افزایش قیمت طلا می‌شود. در حال حاضر، نظرسنجی‌های پیشا انتخاباتی نشان‌دهنده پیشی گرفتن ترامپ از بایدن است که شانس ریاست جمهوری وی را افزایش داده است.

شرکت آلمانی هرائوس که در حوزه فلزات گرانبها فعالیت می‌کند. در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرده که سیاست‌های اقتصادی دولت دوم ترامپ می‌تواند سرمایه‌گذاران جهانی را به سمت طلا سوق دهد.

تحلیلگران این شرکت معتقدند که دونالد ترامپ با سیاست‌های اقتصادی غیرقابل پیش‌بینی، می‌تواند شوک‌های قابل توجهی به بازار وارد کند. همچنین باعث افزایش تورم شود. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که ترامپ در حال حاضر نسبت به بایدن برتری دارد.

ترامپ دو دستور کار مهم در سیاست تجاری دارد

تحلیلگران هرائوس می‌گویند روی کار آمدن دولت دوم ترامپ می‌تواند جنگ تجاری را به‌طور بی‌سابقه‌ای تشدید کند. ترامپ دو دستور کار مهم در سیاست تجاری دارد: اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر همه کالاهای وارداتی و اعمال تعرفه‌های ۶۰ درصد یا بیشتر بر واردات از چین.

تحلیلگران می‌گویند این تعرفه‌ها می‌تواند منجر به زیان اقتصادی ۱٫۸ درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکا شود و تورم را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

جنگ تجاری بین آمریکا و چین در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۲۰ همزمان با افزایش قیمت طلا بود. مذاکرات طولانی و تشدید تعرفه‌ها باعث شد سرمایه‌گذاران طلا را به عنوان یک دارایی امن در نظر بگیرند.

رشد قیمت طلا در زمان ترامپ

دوره اول ترامپ نشان داد که وی به استقلال فدرال رزرو نیز صدمه وارد خواهد کرد. این موضوع می‌تواند از جذابیت اوراق قرضه آمریکا به عنوان یک دارایی امن بکاهد.

به نظر می‌رسد که مجموع این عوامل در دوره دوم ترامپ موجب رشد قیمت طلا خواهد شد.

دلایل رکود نسبی بازار طلا

به گفته معامله گران روند معاملات به واسطه سیگنال های مثبت سیاسی تقریبا قفل شده و کمتر کسی رغبت به خرید دارد.

در کنار اثر گذاری مولفه‌های سیاسی، معامله‌گران می گفتند که آغاز ماه محرم نیز در رکود نسبی بازار طلا بی‌تاثیر نیست.

آن‌ها با اشاره به این موضوع که در سنوات گذشته بازار در محرم بخاطر نبود تقاضا رِنج می‌شود. می‌گفتند از الان بازار حال و هوای محرم گرفته است. به عقیده این دسته قیمت دلار آرام آرام تا محرم کاهشی می‌شود و در محرم می‌تواند کف قیمتی ثبت کند. 

در این بین یک خبر امروز توجه فعالان‌ بازار را به خود جلب کرد. صبح امروز رسانه ها اعلام کردند که دور جدید عرضه خودروهای وارداتی آغاز شد.

جذب نقدینگی در بازار ارز با عرضه خودرو

معامله‌گران می‌گفتند این اتفاق احتمالا بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد زیرا هم خوش‌بینی به میزان منابع ارزی دولت بالا می رود و از طرف دیگر دولت می تواند با عرضه خودروها نقدینگی در بازار ارز را جذب کند و کاهش دهد.

بنابراین در صورتی که بخشی از نقدینگی در بازار خودرو جذب شود قدرت نقدینگی برای ورود به بازار های موازی کاهش می یابد و کار برای معامله گران افزایشی در بازار ارز سخت خواهد شد.

در همین رابطه و بر اساس آنچه که معامله گران ادعا کرده‌اند قیمت دلار امروز هم در باتلاق ۵۸ و ۵۹ هزار تومان در نوسان بود و قیمت درهم نیز تا حدودی نزولی شد.

افت قیمت اونس طلا

از بازار دلار که بگذریم، قیمت اونس طلا در جریان فعالیت کاری از سقف مقاومتی ۲۴۰۰ دلار سقوط کرد و تا ۲۳۶۸ دلار پایین آمد اما عصر امروز با ۲۳۷۴ دلار فروخته شد.

همچنین به دنبال قرمز شدن بازار ارز و از سوی دیگر عقبگرد قیمت اونس طلای جهانی، زیان سکه‌بازان هم تا حدودی سنگین‌تر شد.

قیمت سکه امامی که دیروز با ۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بسته شده بود امروز تا محدوده ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرد.

لازم به یادآوری است که این فلز زرد زنگ داخلی قبل از اعلام نتایج نهایی انتخابات در نیمه اول کانال ۴۲ میلیون تومان در نوسان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *