گردش مالی صنعت‌ بازی در جهان

گردش مالی صنعت‌ بازی در جهان

گردش مالی صنعت‌ بازی در سال ۲۰۲۳ بین ۲۱۰ تا ۳۶۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است. توکن‌ها و بازی‌های درآمدزای مبتنی بر بلاک‌چین مردم بیشتری را جذب کرده‌است.

به گزارش سرمایه فردا، سعید ابوالقاسمی: گردش مالی صنعت‌ بازی در جهان در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته و در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته‌است.‌

آنهایی که افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دیدند، شاهد حضور یک شخصیت مرموز، پر از معما و البته همه‌فن‌حریف بودند.

آرنو دوریان، شخصیت بازی Assassin’s Creed Unity پس از ماجراجویی‌های بسیار در نهایت موفق شد مشعل المپیک را به دست زین‌الدین زیدان، ستاره فراموش‌نشدنی دنیای فوتبال برساند تا مسابقات المپیک رسما آغاز شود.

صنعت بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای در شش دهه اخیر، رشد و تحول چشمگیری را تجربه کرده است.

این صنعت با ارائه بازی‌های آرکید یا تفننی، دوره جدیدی را در زندگی مردم جهان رقم زد اگرچه به دلیل ضعف در به‌روزرسانی سقوط کرد و به تاریخ پیوست.

یکی، دو سال بعد از بی‌رونق شدن بازی‌های آرکید، سیستم سرگرمی نینتندو (NES) معرفی شد که علاقه به بازی‌های ویدئویی را احیا کرد و این صنعت دوباره رونق گرفت.

دهه ۱۹۹۰ پیشرفت‌های قابل توجهی در فناوری، از جمله گرافیک‌های سه‌بعدی و سی‌دی‌رام‌ها را با خود به همراه آورد.

ظهور اینترنت در اواخر دهه ۱۹۹۰ راه را برای بازی‌های آنلاین هموار کرد که دامنه این صنعت را بیشتر گسترش داد‌ و به بازی با گوشی‌های هوشمند انجامید.

گردش مالی صنعت‌ بازی رایانه‌ای و ویدئویی

گردش مالی صنعت‌ بازی رایانه‌ای و ویدئویی در سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۱۸۴ میلیارد دلار بود. در پایان سال ۲۰۲۳ به ۲۱۴ میلیارد دلار رسید.

آمارهای دیگری که ارائه شده نیز از ۳۶۵ میلیارد دلار درآمد بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی در سال ۲۰۲۳ حکایت دارد.

پدیده دیگری که روند صنعت بازی را در جهان جذاب‌تر کرده، توکن‌ها و بازی‌های درآمدزای مبتنی بر بلاک‌چین است.

گرایش نوجوانان و جوانان به صنعت بازی، بازار جذاب، پردرآمد و سودآوری را برای فعالان این حوزه رقم زده است.

بر اساس پژوهش‌هایی که انجام شده، ۹۱ درصد از نسل Z و ۸۴ درصد از نسل هزاره یا همان نسل Y به طور منظم بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند.

صنعت بازی ۱۹۷ میلیارد دلار درآمدسازی کرده، این در حالی است که درآمد صنعت فیلم به ۹۹ میلیارد دلار و درآمد صنعت موسیقی به ۲۵ میلیارد دلار خلاصه شده است.

عوامل متعددی به سودآوری صنعت بازی‌های ویدئویی در تجارت بین‌الملل کمک می‌کند که از آن جمله می‌توان به افزایش تقاضای جهانی، توزیع دیجیتال، هزینه تولید پایین برای کالاهای دیجیتال و نوآوری و خلاقیت اشاره کرد.

بازی‌های ویدئویی بسیاری اوقات در نقش سفیران فرهنگی ظاهر می‌شوند و بازیکنان در سراسر جهان را با فرهنگ‌ها و سبک‌های مختلف داستان‌سرایی آشنا می‌کنند.

این تبادل فرهنگی علاقه به بازی‌های کشورهای مختلف را افزایش می‌دهد و موجب گسترش صادرات می‌شود.

و در نهایت، نکته مثبت اینجاست که بسیاری از دولت‌ها قابلیت اقتصادی صنعت بازی را می‌شناسند.

آنها از طریق مشوق‌های مالیاتی، کمک‌های مالی و اختصاص بودجه برای استودیوهای توسعه، از صنعت بازی حمایت می‌کنند که این روند باعث تشویق رشد و رقابت در بازارهای بین‌المللی می‌شود./تجارت فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *