هزینه تیونینگ خودرو در ایران

هزینه تیونینگ خودرو در ایران

تیونینگ خودرو با اعمال تغییرات عملکرد و ظاهر خودرو را بهبود بخشند. در این مقاله، به بررسی تیونینگ در ایران می‌پردازیم و جزئیات کامل این فرایند را مورد بحث قرار می‌دهیم.

به گزارش سرمایه فردا، تیونینگ خودرو، یکی از فعالیت‌های مورد علاقه بسیاری از خودرودوستان است که با اعمال تغییرات مختلف بر روی خودروهای خود، تلاش می‌کنند عملکرد و ظاهر آن‌ها را بهبود بخشند. در این مقاله، به بررسی تیونینگ پژو ۲۰۶ با موتور هوندا سیویک توسط تیم بریتانیایی Twin Engine Corsa می‌پردازیم.

تغییر موتور پژو ۲۰۶ به هوندا سیویک توسط Twin Engine Corsa

تیم بریتانیایی Twin Engine Corsa عملیات تیونینگ خودرو و تغییر موتور پژو ۲۰۶ را به تصویر کشیده است. این پژو مشهور به‌جای موتورهای سری TU پژوسیتروئن، از پیشرانه K20 هوندا سیویک بهره می‌برد.

تیونینگ خودرو ایرانی

پیشینه پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ مدتی در مسابقات رالی نیز شرکت داشت و بعد از ۲ دهه، همچنان خودرودوستان به آن علاقه‌مندند. این خودرو به دلیل وزن سبک و طراحی مناسب، گزینه‌ای محبوب برای تیونینگ خودرو است.

مالک خودرو پژو ۲۰۶ با همکاری تیونر تصمیم گرفت به‌جای موتورهای سری TU پژوسیتروئن که روی پژو ۲۰۶ نصب شده‌اند، از موتور دولیتری K20A هوندا سیویک Type R EP3 استفاده کند. در کنار تعویض موتور، ترمزها نیز با اتصالات چهارپیستونی و دیسک‌های برمبو تقویت شدند. همچنین دریچه گاز خودرو نیز از نوع بزرگ‌تری انتخاب شد و تغییرات انجام‌شده ریزودرشت در فرایند تیونینگ خودرو به نتایج خارق‌العاده‌ای منجر شده است.

تیونینگ خودرو

عملکرد موتور پس از تیونینگ خودرو

این خودرو روی دستگاه داینو ۲۳۱ اسب‌بخار قدرت را نشان داد. برای مقایسه باید بدانید تیپ اسپرت پژو ۲۰۶ RC در نسخه استاندارد، حداکثر ۱۷۷ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. البته خودرو مدنظر ما برای برخی مسابقات خاص آماده شده است و مناسب استفاده شهری نیست.

تیونینگ خودروهای دیگر

در ایران نیز خودروهای مختلفی برای تیونینگ انتخاب می‌شوند. برخی از خودروهای ایرانی مناسب برای تیونینگ عبارتند از: سایپرا، پارس، دانا، و سامانتا. همچنین خودروی شاهین نیز از قابلیت‌های مناسبی برای تیونینگ برخوردار است و مالکان می‌توانند با انجام تغییرات مختلف، عملکرد و ظاهر آن را بهبود بخشند.

هزینه تیونینگ خودرو در ایران

هزینه تیونینگ خودرو در ایران بسته به نوع خودرو، نوع تیونینگ و قطعات مورد نیاز متفاوت است. به طور کلی، هزینه‌های تیونینگ می‌تواند از ۳۰۰ هزار تومان برای تغییرات کوچک تا ۲۰ میلیون تومان برای تغییرات گسترده و پیچیده متغیر باشد.

برای مثال:

  • ریمپ ایسیو: از ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان.
  • تعویض اگزوز: از ۳۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان.
  • تعویض چراغ‌ها: از ۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان.
  • تعویض سپر: از ۴۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان.

تیونینگ خودرو به معنای بهبود و ارتقاء بخش‌های مختلف خودرو مانند قدرت موتور، ظاهر و کارایی است. با انجام تغییرات مناسب، می‌توان خودروهایی با عملکرد بهتر و ظاهر جذاب‌تر داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *