به گزارش سرمایه فردا، چلندری با اشاره به اینکه فاز ۲ شهر فرودگاه امام پس از ۱۸ سال عملیاتی میشود، گفت: در عملیات فاز ۲ ساخت فرودگاه جدید با مقیاسی ۱۰ برابر فرودگاه معمولی در دستور کار خواهد بود.
“سعید چلندری “امروز سهشنبه در جریان دومین روز از هفتمین نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته در نشست خبری، افزود: این در حالی است که در گذشته تجار و بازرگانان رغبتی به حضور در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نداشتند.
وی گفت: چهار هزار هکتار از وسعت ۱۴ هزار هکتاری فرودگاه امام در منطقه آزاد و ویژه اقتصادی قرار دارد.
چلندری ادامه داد: درآمدهای شهر فرودگاهی امام در دولت سیزدهم نسبت به پیش از آن ۴.۵ برابر شد و سال آینده این افزایش به هشت برابر خواهد رسید.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی اظهار داشت: شعار این شرکت هوشمندسازی و الکترونیک کردن همه خدمات است، اکنون موضوع پنجره واحد خدمات کاملاً اجرایی شده و بیش از ۵۰ درصد خدمات شهر فرودگاهی به صورت الکترونیکی عرضه میشود.
ساخت فرودگاه جدید در فاز ۲ شهر فرودگاهی امام
وی خاطرنشان کرد: از سایر اقدامات قابل اشاره، موضوع فاز ۲ شهر فرودگاه امام بود که پس از ۱۸ سال عملیاتی میشود. در عملیات فاز ۲ ساخت فرودگاه جدید با مقیاسی ۱۰ برابر فرودگاه معمولی در دستور کار خواهد بود و امیدواریم فاز نخست آن تا پایان این دولت به اتمام برسد.
این مقام مسئول در خصوص انتقال پروازها از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام، گفت: در اسناد بالادستی که موظف به اجرای آنها هستیم، آماده سازی زیرساختها در فرودگاه امام تاکید شده است.
وی یادآور شد: در اکثر فرودگاههای بزرگ جهان پروازهای داخلی و خارجی به طور همزمان انجام میشود.
چلندری به انجام روزانه ۳۵۰ تا ۴۵۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و گفت: این فرودگاه ظرفیت و کشش بیش از این میزان پرواز را ندارد.
وی بیان داشت: در ترمینال جدید که در فاز دوم شهر فرودگاه امام اجرایی میشود، انجام پروازهای داخلی و خارجی پیش بینی شده است.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام اظهارداشت: جمع کردن فرودگاه مهرآباد بسیار سخت و زیان آور است و شاید حتی تا ۱۵ سال آینده نیز این اتفاق نیفتد، زیرا زیرساختهای متعددی در آن وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه ما موظفیم برای حداقل ۱۰ سال آینده فکر کنیم، اضافه کرد: فرودگاه امام در سال ۸۴ به بهرهبرداری رسید و اکنون ۱۸ سال است که دستی به سر و روی آن کشیده نشده است؛ باید زیرساختهای لازم را در فاز ۲ فرودگاه امام پیشبینی کنیم تا مطابق صلاحدید دولت و مجلس سیاستگذاری انجام شود.
چلندری خاطرنشان کرد: شرکت “هاکان انرژی” کنسرسیومی بزرگ است که در بخشهای مختلف فعالیت میکند، ۱۰.۹ میلیارد یورو به وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده شده تا با این شرکت به خرید هواپیما، ریل، لکوموتیو و قطار و همچنین ساخت فرودگاه امام بپردازد و این شرکت از حضور شرکتهای متخصص در این زمینه استفاده خواهد کرد.
وی بیان داشت: این شرکت با پشتوانه دولت چین کارهای مهم و حساسی را انجام میدهد و اکنون نیز با وزارت راه و شهرسازی قرارداد دارد.
رئیس شرکت فرودگاهها همچنین دو مقوله آب و ریل را معضلات اساسی در فرودگاه امام برشمرد و گفت: با توجه به استفاده از پساب تصفیه خانهها با درصد کلر بالا برای آبیاری فضای سبز، اکنون شاهدیم فضای سبز اطراف فرودگاه در حال از بین رفتن است.
وی افزود: با انعقاد قرارداد ۱۷۰ میلیارد تومانی با شرکت آبفا، از چهار نقطه آب به فرودگاه برده میشود تا فضای سبز را بتوانیم احیا کنیم.
همزمان با هفته حملونقل، هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با شعار «حمل و نقل هوشمند، ترانزیت و توسعه اقتصادی» از ۲۷ آذرماه در شبستان مصلی تهران در حال برگزاری است که تا ۲۹ آذر ادامه دارد. در این نمایشگاه علاوه بر شرکتهای حوزه حمل و نقل در همه شقوق از جمله هوایی، دریایی، جادهای و ریلی، شرکتهای دانش بنیان و استارتاپها و دانشگاهها و مراکز آموزشی حضور دارند.
تمام حقوق برای پایگاه خبری سرمایه فردا محفوظ می باشد کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.
سرمایه فردا