به گزارش سرمایه فردا، بیست و دومین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» آغاز به کار کرد! این نمایشگاه از چهارشنبه ۱۵ اسفند در محل نمایشگاهی بوستان گفتوگو آغاز شده و هر روز از ساعت ۱۱
به گزارش سرمایه فردا، بیست و دومین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» آغاز به کار کرد! این نمایشگاه از چهارشنبه ۱۵ اسفند در محل نمایشگاهی بوستان گفتوگو آغاز شده و هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.

سه بخش اصلی نمایشگاه:
- مراکز توانمندسازی کوثر:
- عزیز قانعیراد، رئیس اداره مهارتآموزی و اشتغال معاونت ظرفیتسازی و حمایتهای اجتماعی مرکز زنان و خانواده شهرداری تهران، توضیح داد که مراکز توانمندسازی کوثر که تحت پوشش شهرداری تهران هستند، محصولات خود را ارائه دادهاند.
- این مراکز فضاهای بلااستفاده را به کارآفرینان اختصاص دادهاند و آنها این فضاها را تجهیز و بهسازی کردهاند.
- افراد تحت پوشش سامانه زنان سرپرست خانوار شهرداری به این مراکز معرفی شده و برای آنها ایجاد اشتغال پایدار شده است.
- در مجموع، ۱۱۵ مرکز کوثر در شهرداری تهران فعال هستند که در حوزههای مختلفی مانند خیاطی، بستهبندی، آشپزی و سایر مشاغل فعالیت میکنند.
- فضای این مراکز بسیار متنوع است؛ از ۳۰ متر گرفته تا ۲هزار متر. در مجموع به این ۱۱۵ مرکز ۱۶ هزار متر فضا اختصاص داده شده است و حدود ۱۵۰۰ نفر در این مراکز مشغول به کار هستند و حقوق و بیمه وزارت کار دریافت میکنند.
- در این نمایشگاه هم ۲۰ مرکز کوثر از مناطق مختلف تهران حضور دارند.
- مشاغل خانگی:
- مشاغل خانگی نیز در این نمایشگاه حضور دارند. مجلس در سال ۱۳۸۹ قانونی تصویب کرد که شهرداریها موظف به فراهم کردن فضای فروش رایگان برای افرادی که در خانه فعالیت اقتصادی دارند، شدند.
- شهرداری تهران با شناسایی و آموزش افراد و فراهم کردن فضای فروش، این مشاغل را حمایت کرده است.
- در ابتدا، افراد فعال در این زمینه شناسایی شده و سپس با کمک دانشکده کسبوکار دانشگاه تهران، یک برنامه آموزشی به روش منتورینگ برای آنها تعریف شد.
- این آموزشها شامل شناخت بازار، استفاده از فضای مجازی برای فروش، نحوه قیمتگذاری، بستهبندی مناسب و سایر مهارتهای موردنیاز بود.
- فضای فروش مناسب نیز برای این افراد فراهم شده است.
- برندهای پوشاک:
- برندهای حوزه پوشاک که بیش از ۵۰ درصد لیست بیمه خود را به زنان سرپرست خانوار اختصاص دادهاند نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
- هدف از دعوت این برندها، ایجاد رقابت بین مراکز کوثر، مشاغل خانگی و برندهای مطرح است تا آنها بتوانند خود را با بازار مقایسه کرده و رشد کنند.
- این رقابت به نفع شهروندان است؛ چراکه مشاغل خانگی و مراکز کوثر محصولات مشابه برندهای آزاد را با قیمت پایینتر ولی با کیفیت مناسب عرضه میکنند؛ یعنی شهروندان میتوانند به خاطر این رقابت، اجناس را با کیفیت مناسب و استاندارد و قیمت بهتر تهیه کنند.
