جزئیات پروژه پساب ذوب آهن اصفهان

جزئیات پروژه پساب ذوب آهن اصفهان

کوهی گفت: پروژه پساب ذوب آهن اصفهان ۸۵۰ متر مکعب در ساعت ظرفیت دارد. این پروژه با پیمانکاری گروه مپنا حدود ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش سرمایه فردا، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در حاشیه نمایشگاه سمپوزیوم کیش گفت: صنعت فولاد کشور راهی جز این ندارد که فولاد سبز را شروع کند، گفت: زمانی برای صادرات فولاد به اروپا به گواهی سی وی اروپا نیاز داشتیم. اما امروزه خواسته مشتریان ما این است که محصولات با حداقل کربن عرضه کنیم. همچنین برای آب، خاک و هوا آلودگی نداشته باشد.

او با بیان اینکه سال گذشته در نمایشگاه سمپوزیوم کیش قول سرمایه گذاری در فولاد سبز را دادیم، تصریح کرد: امروز بهره برداری از پروژه پساب اصفهان را معرفی می کنم که در دو بخش بهداشتی و صنعتی دارد. بخش بهداشتی از پساب شهرهای اطراف براساس قراردادی که داریم جمع آوری می شود و سپس کار تصفیه انجام و در اختیار شرکت قرار می گیرد. این پروژه نخستین پروژه صنعتی و بهداشتی در کشور است. سایر پروژه هایی که در این بخش در کشور انجام شده یا صنعتی بوده یا بهداشتی.

کوهی صریح کرد: در حال حاضر این پروژه با پیمانکاری گروه مپنا حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. براساس همکاری که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تیر ماه امسال آغاز کرده ایم تمام پروژه ها را با شرکت دانش بنیان پیش می بریم.

نقش ذوب آهن اصفهان در پروزه انتقال آب

همچنین مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: ذوب آهن اصفهان مادر صنعت فولاد کشور است و بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت دارد. با این حال به شدت نیاز به پروژه های توسعه ای دارد. بر این اساس طرح جامع زیست محیط را در سطح استان در شورای زیست محیطی تصویب و به تایید استاندار اصفهان رسید. انشاالله پیگیری می کنیم که تامین مالی از طریق صندوق توسعه ملی و … انجام شود.

مهدی کوهی تصریح کرد: همانطور که ذوب آهن پیشران توسعه در کشور از جمله تولید ریل، صنعتی سازی ساختمان، نوسازی معادن و … بوده است. در بخش فولاد سبز و فعالیت های زیست محیطی در راستای حفظ آب و خاک کشور پیشران باشد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه پساب ذوب آهن اصفهان ۸۵۰ متر مکعب در ساعت ظرفیت دارد، تصریح کرد: همچنین ذوب آهن در پروژه انتقال آب به اصفهان حدود ۲۱ درصد مشارکت دارد. ذوب آهن با این اقدام به تامین آب برای عبور از مشکلات کم آبی کمک می کند. امیدواریم این خبر مقدمه ای برای نمایشگاه سمپوزیوم بعدی باشد و دیگر همکارانمان نیز در این بخش پروژه های را آغاز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *