خطرات گرمترین روزهای سال
خطرات گرمترین روزهای سال

به گزارش سرمایه فردا، خطرات گرمترین روزهای سال قطعی گسترده برق در مناطقی مانند خوزستان است. این مسأله منجر به گرمازدگی و فشار به کودکان و سالخوردگان می‌شود.

طبق پیش بینی های هواشناسی، چند روز پیش رو گرمترین روزهای سال خواهد بود و فشار زیادی روی شبکه برق به دلیل مصرف بالا خواهد بود.

بی شک، هنگامه تعیین عیار وطن دوستی و دغدغه مندی برای میهن رو میشه در شرایط سخت کشور و همراهی مردم در کم کردن مشکلات هموطنان بررسید و تعیین کرد. مانند، ایرانیان دوره جنگ ۸ ساله و ژاپنی های جنگ جهانی دوم!

از سویی، همگی به ضعف ها و ناکارآمدی ساختار در مدیریت کشور و لزوم وارد بودن انتقادات و نیازمندی به اصلاحات جدی، واقف و معترف هستیم.

ولی این چند روز غیر عادی که بسیاری از کشورها را با چالش مواجه کرده و ایران را نیز درگیر، فارغ از نقد و غر زدن ها، نیازمند توجه و مصرف بهینه و درست هموطنان هست.
اینجاست که مشخص می شود، اگر وطن دوست هستیم و رنج گرمای وحشتناک و طاقت فرسای هموطنان جنوب و ایرانیان برایمان نگران کننده است، باید در مصرف برق صرفه جویی کنیم؛ از روشنایی های غیرضروری، خنک کردن فضای های بزرگ با درجات پایین و… خودداری کنیم.

در مصرف آب؛ مدت زمان دوش گرفتن، شستن حیاط و پیاده رو، شستشوی ظرف ها و … تجدید نظر و با مصرف بهینه و معمول، موارد غیر ضروری را حذف کنیم تا به همه هموطنان در این روزهای سخت امکان استفاده از آب و برق بدهیم.

یادمان باشد برای انتقاد از ناکارآمدی مسئولان و دیگران، اول باید خود را اصلاح و به قامت یک شهروند تبدیل کنیم. عیار شهروند شدگی، در گام اول، الویت نفع و دغدغه جمعی نسبت به دغدغه فردی و گروهی است.

پس اگر در این روزها، رنج سایر هموطنان برای ما دغدغه نشد و کوچکترین تغییری در اصلاح رفتارهای غلط و پرمصرف ما در مورد برق، آب و… ایجاد نکرد، ما همچنان در قامت رعیت بوده و هیچ نشانی از وطن دوستی و شهروند شدگی نداریم.

هیچ حقی برای انتقاد از وضعیت موجود کشور و مسئولان نداریم. چرا که با این رویکرد، ما دقیقا خود مسئولان ناکارآمد بوده و آمادگی تولید چند برابر آن ها را داریم!

خطرات گرمترین روزهای سال قطعی گسترده برق در مناطقی مانند خوزستان است. این مسأله منجر به گرمازدگی و فشار به کودکان و سالخوردگان می‌شود.