روش‌های کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران
روش‌های کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران

روش‌های کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران در سالهای اخیر با رونق کسب و کارهای الکترونیکی متفاوت و خطرناک شده است. در این گزارش به جزئیات آن پرداخته می‌شود.

به گزارش سرمایه فردا، طی سالیان گذشته علاوه بر افزایش امنیت کیف پول‌ها و پلتفرم‌ها، به طور کلی اطلاعات کاربران پیرامون موارد امنیتی دارایی‌های بلاک چینی نیز افزایش یافته، این باعث شده است تا بسیاری از روش‌های کلاهبرداری قدیمی دیگر چندان جوابگو نباشند. روش‌های کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران در حال به روز رسانی است.

البته این موضوع کلاهبرداران را ناامید نکرده است و حالا فعالان بازار شاهد ظهور روش‌های جالبی برای فریب کاربران و سرمایه‌گذاران هستند.

در سال ۲۰۲۴ لینک‌های مخرب همچنان یکی از ابزار‌های اصلی کلاهبرداران به شمار ‌می‌روند که در اجرای طرح‌های فیشینگ به آن‌ها کمک می‌کنند.

یکی از روش‌های کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران، انتشار لینک‌های مخرب به صفحات وب مشابه پلتفرم کنفرانس ویدیویی زوم است. در این روش، کلاهبرداران معمولاً دارندگان توکن‌های غیرمثلی را هدف قرار می‌دهند و به بهانه‌هایی مانند پیشنهاد همکاری با آن‌ها ارتباط می‌گیرند.

ایردراپ یکی از روش‌های تبلیغاتی محبوب مورد استفاده توسعه‌دهندگان و شرکت‌های فعال حوزه بلاک چین به شمار می‌رود که طی چند سال گذشته به شدت گسترش یافته است. با این حال کلاهبرداران نیز از ایده جذاب ایردراپ سواستفاده می‌کنند و با برگزاری ایردراپ‌های تقلبی، همواره از آن به عنوان روش‌های کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران استفاده می کنند.

راهکار مقابله با روش‌های کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران

عدم کلیک بر روی لینک‌های ناشناس، بررسی مداوم آدرس وبسایت‌ها و عدم نصب نرم‌افزار‌هایی که منبع آن‌ها مشخص نیست از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که به افزایش امنیت دارایی کاربران در برابر لینک‌های مخرب و بدافزار‌ها کمک می‌کنند.

فعال کردن ویژگی‌های امنیتی اضافی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای یا رمز عبور برای کیف پول نیز می‌تواند امنیت سرمایه را افزایش دهد و به عنوان مانعی برای تلاش هکر‌ها عمل کنند.