کدام کوین در معرض کلاهبرداری هستند
کدام کوین در معرض کلاهبرداری هستند

به گزارش سرمایه فردا، برخی از کوین ها در بستر تلگرام در حال فعالیت هستند. رشد کاربران آنها را در معرض فیشینگ قرار داده است. به همین دلیل مخاطبان برای ورود به بازی کوین ابتدا به دنبال این سوال هستند. کدام کوین در معرض کلاهبرداری هستند ؟ این موضوع مانع از خالی شدن ولت آنها می شود.

عرضه پروژه‌ها و بازی‌های کلیکی مانند نات کوین و همستر کامبت باعث شده‌ است تا آدرس‌های فعال روزانه تون از شبکه اتریوم پیشی بگیرد.

تون همچنین همکاری نزدیکی با پیام‌رسان تلگرام با بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر دارد که به گسترش استفاده از این شبکه بلاک چینی و خدمات مرتبط آن کمک می‌کند.

در سال ۲۰۲۴، با افزایش شدید قیمت ارز دیجیتال تون کوین، این ارز در لیست ۱۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار گرفت.

یکی از عوامل جذابیت شبکه تون، حجم عظیم کاربران تازه وارد آن است و اکثر کاربران این بازی‌ها اطلاعات زیادی پیرامون فناوری بلاک چین، نکات امنیتی فعالیت در بازار ارز‌های دیجیتال و چگونگی مدیریت کیف پول خود ندارند.

این شرایط باعث می‌شود تا آن‌ها به اهدافی ایده‌آل و ساده برای فیشینگ تبدیل شوند و کلاهبرداران با وعده‌های مختلفی مانند افزایش موجودی حساب یا نقد کردن توکن بازی‌ها، در تلاش برای دسترسی به کیف پول این افراد و سرقت دارایی‌ها هستند.

حملات فیشینگ و تخلیه کیف پول کاربران یک روند نسبتاً جدید در شبکه تون به شمار می‌رود و برخلاف بلاک چین اتریوم، کیف پول‌های تون هنوز آمادگی و ابزار‌های امنیتی مناسب برای مقابله با کلاهبرداران را ندارند.

به عنوان مثال، یک ویژگی منحصر به فرد در شبکه تون به کاربران این امکان را می‌دهد تا در تراکنش‌های خود یک متن اضافه کنند.

یک کلاهبردار هم اکنون با سواستفاده از این ویژگی، درخواست‌های پرداخت ارز را با متن‌های فریب‌دهنده مانند “دریافت ۵۰۰۰ دلار” ارسال می‌کند.

برخی کاربران بدون مطالعه جزئیات تراکنش و براساس متن ارسالی، دکمه تأیید را می‌زنند و در نتیجه کیف پول آن‌ها خالی می‌شود.

برخی از کوین ها در بستر تلگرام در حال فعالیت هستند. رشد کاربران آنها را در معرض فیشینگ قرار داده است. به همین دلیل مخاطبان برای ورود به بازی کوین ابتدا به دنبال این سوال هستند. کدام کوین در معرض کلاهبرداری هستند ؟ این موضوع مانع از خالی شدن ولت آنها می شود./دنیای اقتصاد