کاهش ریسک های پروژهای عمرانی و صنعتی در بیمه پارسیان
کاهش ریسک های پروژهای عمرانی و صنعتی در بیمه پارسیان

در حال حاضر شرکت بیمه پارسیان با در نظر گرفتن نگرانی پیمانکاران، کاهش ریسک های پروژهای عمرانی و صنعتی را در دستور کار قرار داده است. به همین دلیل بیمه نامه مناسب برای پیمانکاران را ارائه کرده است.به گزارش کیوسک خبر، ایران کشوری است که در سال‌های اخیر با تورم بسیار بالایی مواجه بوده و […]


در حال حاضر شرکت بیمه پارسیان با در نظر گرفتن نگرانی پیمانکاران، کاهش ریسک های پروژهای عمرانی و صنعتی را در دستور کار قرار داده است. به همین دلیل بیمه نامه مناسب برای پیمانکاران را ارائه کرده است.
به گزارش کیوسک خبر، ایران کشوری است که در سال‌های اخیر با تورم بسیار بالایی مواجه بوده و بیشترین اثر آن بر پروژه‌های ساخت و ساز نمایان شده است. از طرف دیگر ایران مستعد بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و… است. هرساله بسیاری از سازهای مسکونی و عمران تحت تاثیر این حوادث آسیب می‌بینند. بنابراین پیمانکاران به دنبال ببمه‌نامه‌هایی هستند که تمام ریسک های حین پروژه را پوشش دهند.
بیمه پارسیان برای محافظت از پیمانکاران در مقابل کاهش ریسک های پروژهای عمرانی و صنعتی در بیمه پارسیان پوشش‌های مناسب بیمه مهندسی را ارایه کرده است.

بیمه های مهندسی بیمه پارسیان در رشته های مختلف

بیمه های مهندسی بیمه پارسیان در رشته های مختلف خسارت ها را تحت پوشش قرار می دهند.‌ این بیمه‌نامه‌ها‌ تنها مربوط زمان اجرای پروژه نیست.‌ بلکه بعد از بهره‌برداری نیز می توانند از تحمیل خسارت‌های احتمالی به پیمانکاران جلوگیری کنند.
یکی از بیمه نامه‌های پارسیان کل زمان ساخت پروژه‌های عمرانی و زیربنایی را پوشش می دهد. برای نمونه بیمه تمام خطر نصب، در زمان عملیات ساخت خسارت‌های ناشی از آسیب به تجهیزات پروژه‌ها را جبران می کند. به عبارت دیگر بیمه پارسیان پیمانکاران را از هزینه‌های اضافه دور نگه می‌دارد.

بیمه تمام خطر پیمانکاران و بیمه جامع پروژه

بیمه تمام خطر پیمانکاران و بیمه جامع پروژه دیگر تنها خسارت مربوط به تجهیزات و ماشین‌آلات در حال نصب را نمی‌پردازد. بلکه خسارات فیزیکی غیرقابل پیش بینی ناشی از حوادث در پروژه های در حال احداث را جبران می‌کند.

نوع دیگر بیمه‌نامه‌های مهندسی پارسیان در دوره بهره‌برداری پروژه ها شامل سازه‌های ساخته شده است. این بیمه نامه خسارت وارده به سازه ها از قبیل ساختمانها، سیلوها، تونل ها، سدها و … را در زمان بهره برداری را پوشش می دهد.

همچنین شکست ماشین‌آلات و تجهیزات پیمانکاری،‌ تجهیزات الکترونیکی و تمام خطر اموال و فساد کالا در سردخانه به تبع شکست ماشین آلات را می‌پردازد. البته خطرات تحت پوشش در این بیمه نامه شامل کلیه خطرات به جز آنهایی است که صراحتا در بیمه نامه استثناء شده اند.

به عبارت روشن تر حوادث طبیعی مانند : سیل ، زلزله ، صاعقه ، طوفان ، سونامی ، آتشفشان و بطــــور کــــلــــی کلیه حـــوادثـی که بشر در ایجاد آنها دخالتی ندارد.

پوشس سرقت تجهیزات با شکستن ماشین آلات

به طور کلی برای یک پروژه چند نوع حادثه ممکن است رخ دهد. برخی از آنها ناشی بلایای طبیعی است. برخی در حین اجرا به دلیل عواملی همچون آتش سوزی ، انفجار، سقوط اشیاء سرقت تجهیزات با شکستن ماشین آلات و… رخ می دهد. با توجه به اینکه در برخی از این حوادث پیمانکار به دلیل سهل انگاری مقصر است باید هزینه را پرداخت کند. در این حالت پوشش بیمه می تواند پیمانکار و پروژه را نجات دهد.

کاهش ریسک با پوشش‌های اضافی بیمه

پیمانکار برای اینکه بتواند تمرکز خود را روی اجرا بگذارد می توانند با اعمال پوشش‌های اضافی بیمه ریسک‌ها را کاهش دهد. درواقع همیشه حوادث در پروژه ها قابل پیش‌بینی نیستند.

گاهی مواقع افرادی ممکن است در انجام عملیات آسیب ببینند. به همین دلیل پوشش های بیشتر پیمانکار را از دردسرهای بعدی خلاص میکند. دامنه پوشش گسترده تر می‌تواند در بخش دو بیمه نامه دیده شود؛
بیمه گزار با بیمه مسئولیت مدنی به نوعی پوشش‌های شخص ثالث را پوشش می دهد.

بنابراین بیمه گزار پروژه که شامل صاحبکار یا پیمانکار است در صورتی که خسارت بدنی یا مالی به کارکنانش وارد شود. از طریق این بیمه نامه خسارت را تا مبلغ تعیین شده پوشش می هد.
باید توجه داشت که پروژه بعد از بهره‌برداری نیز می‌تواند دچار ریزش، سقوط و… شود‌ در بیمه نامه پارسیان تمام خطر سازها تا یک سال بعد از بهره‌برداری را پوشش می‌دهد.

خسارت‌های ناشی از حوادث

به همین دلیل پیمانکاران پروژه می‌تواند در قرارداد با کارفرما خسارت‌های ناشی از حوادث تا یکسال بعد از تحویل موقت پروژه را به واسطه بیمه پارسیان برعهده بگیرد. البته نوع پوشش دوره نگهداری در بیمه پارسیان متفاوت است. به همین دلیل در زمان خرید بیمه نامه به جزئیات آن توجه کنند.
در حال حاضر شرکت بیمه پارسیان با در نظر گرفتن نگرانی پیمانکاران ریسک های مالی تهدید کننده پروژهای عمرانی، صنعتی و زیربنایی را شناسایی کرده است.

به همین دلیل با پیشنهاد بیمه نامه مناسب توانسته رضایت آنها را جلب کند. در واقع تمام خطراتی که پیمانکاران و پروژه‌های آنها را تهدید می‌کند در بیمه های مهندسی و تمام خطر جبران می کند.