چگونه نشانه‌های رشد بورس را تشخیص دهیم؟
چگونه نشانه‌های رشد بورس را تشخیص دهیم؟

به گزارش سرمایه فردا، نشانه‌های رشد بورس را باید از روی حجم و ارزش معاملات تشخیص دهیم. به عبارت دیگر بعد از چند هفته خروج پول زمانی که ارزش معاملات بالای ۵ هزار میلیارد تومان تثبیت شد،. زمان آغاز خرید سهام فرا رسیده است.

در هفته نخست تابستان شاخص کل در آخرین روز معاملاتی هفته نسبت به روز آخر هفته پیشین ۲٫۵۲ درصد بالاتر ایستاد.

همان‌طور که اشاره شد در جریان معاملات هفته‌ای که گذشت؛ بورس تهران شاهد تغییر مسیر دماسنج اصلی بازار بودیم.

البته میانگین ارزش معاملات خرد در این هفته با کاهش بیش از ۶درصدی مواجه شد و خروج پول در این هفته به میزان ۲۷۴ میلیارد تومان رسید.

کارشناسان بازار سرمایه براین باورند که بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، سیاستگذار اقتصادی نقش مهمی رد پویایی بازارها دارد.یکی از راهکارهای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران تازه‌وارد، ثبات در قوانین و مقررات است.

در بسیاری از دوره‌ها مشاهده کردیم که بسیاری از سیاست‌ها در مقطعی به‌کار گرفته می‌شوند و همان سیاست‌ها برای زمانی دیگر و روزهایی دیگر مناسب به‌نظر نمی‌رسند‌.

اما برای سرمایه‌گذار تازه‌وارد آنچه مهم است ثبات در رویه‌هاست امری که منجر به فرار پول از بازار سهامو کوچ آن به سمت بازارهای موازی بوده است.

نشانه‌های رشد بورس را باید از روی حجم و ارزش معاملات تشخیص دهیم. به عبارت دیگر بعد از چند هفته خروج پول زمانی که ارزش معاملات بالای ۵ هزار میلیارد تومان تثبیت شد،. زمان آغاز خرید سهام فرا رسیده است./دنیای اقتصاد