چه کسی جایگزین بایدن می شود
چه کسی جایگزین بایدن می شود

نخستین مناظره انتخاباتی ریاست جمهور آمریکا کار دموکرات ها را ساخت. حالا هم دنبال این هستند که چه کسی جایگزین بایدن می شود. در این مطلب ده نامزد احتمالی معرفی شده است.

به گزارش سرمایه فردا، دموکرات‌ها در حال ارزیابی هستند و ده نفر از اعضای خود را به خط کرده اند تا نماینده دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری باشد. حالا سوال این است که نخستین مناظره انتخاباتی ریاست جمهور آمریکا کار دموکرات ها را ساخت. حالا هم دنبال این هستند که چه کسی جایگزین بایدن می شود ؟

کامالا هریس احتمال جایگزینی او زیاد است. اما نظر سنجیها و سابقه حضور معاون بایدن در مرحله مقدماتی انتخابات قبلی نشان می‌دهد، محبوب نیست.

کرچن ویتمر فرماندار زن میشیگان است. تجربه اجرایی اش و همچنین کلیدی بودن ایالت چرخشی میشیگان باعث میشود او یک گزینه جدی باشد.

پیت بودجج وزیر حمل و نقل بایدن که پیشتر شهردار یک شهر متوسط در ایالت ایندیانا بود. او خوب حرف میزد. اما در انتخابات درون حزبی سال ۲۰۲۰ از حمایت کم شمار سیاه پوستان برخوردار بود.

جرد پولیس فرماندار کلرادو و نماینده سابق کنگره او اولین مرد آشکارا همجنس‌گرایی بود که در آمریکا فرماندار شد.
رافایل وارناک سناتور سیاه پوست جورجیا، ایالتی چرخشی که پیروزی در آن برای دموکراتها مهم است. بنابراین او باید گزینهای محتمل دانست.

جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا، یکی از ایالتهای حساس برای دموکراتها او محبوب است. اما به دلیل سابقه اجرایی کم به عنوان یک گزینه برای انتخابات ۲۰۲۸ در نظر گرفته شده بود.

ایمی کلوبشار سناتور مینه سوتا که انتخابی منطقی برای دموکراتها است. اما مشکل او محبوبیت
کم اش در رقابتهای درون حزبی و در سطح ملی در سال ۲۰۲۰ است.

میشل اوباما همسر باراک اوباما گزینه «فانتزی» دموکراتها برای ریاست جمهوری است چون برای آنها ایدئال است. ولی ظاهرا خود تمایلی به آن ندارد.

گوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا و شهردار سابق سان فرانسیسکو احتمال کمی وجود دارد. دموکراتها روی او توافق کنند چون او شهردار شهری بوده که آمار جرم و جنایت در آن بالاست. هواداران ترامپ منتظرند از این نقطه ضعف استفاده کنند.

اندى بشیر فرماندار ایالت کنتاکی که شخصیتی دو حزبی دارد، چون مجبور است. در ایالتی جمهوری خواه مواضعی برخلاف حزب خودش بگیرد. همین باعث می‌شود شانس حمایت برخی دموکرات ها را نداشته باشد.