پشت پرده واردات خودرو و نمایندگان مجلس
پشت پرده واردات خودرو و نمایندگان مجلس

به گزارش سرمایه فردا، پشت پرده واردات خودرو و نمایندگان مجلس توسط نماینده پیشین مجلس رونمایی شد. برخی از دولتی‌ها به واسطه نمایندگان مجلس مانع واردات خودرو می‌شدند. حالا باید دید این تهدید با پیروزی کاندیدای اصولگرا در دولت بعد پررنگ تر خواهد شد؟

با توجه به نابسامانی ها در بازار خودرو، نگاه دو نامزد به حوزه خودرو حالا زیر ذره بین شهروندان قرار گرفته است.

هر دو نامزد مخالف واردات خودروهای کارکرده به کشور هستند این در شرایطی است که هر دو تاکنون اظهارنظر شفافی در مورد واردات خودروهای صفر نکرده اند.

با این حال یک نماینده پیشین مجلس از سنگ اندازی یکی از نامزدها در روند واردات خودرو پس از لغو توقف واردات، پرده برداشت.

جلال رشیدی کوچی در توئیتی نوشت که “در مجلس از نزدیک شاهد بودم که بزرگان جبهه پایداری که امروز از آقای جلیلی تمام قد حمایت می‌کنند چگونه با حلقه «م» در دولت سیزدهم، قانون واردات خودرو را آنطور که به نفع مردم باشد اجرا نکردند”.

اگر اظهارات این نماینده پیشین مجلس صحت داشته باشد، در صورت رئیس جمهور شدن سعید جلیلی، نه تنها واردات خودروهای کارکرده اجرایی نخواهد شد، بلکه احتمال تضعیف هرچه بیشتر و حتی ممنوعیت دوباره واردات خودروهای صفر نیز وجود دارد.

اما آنچه بین دو دیدگاه کاندیدای منتخب مردم مشترک است مخالفت با واردات خودروهای کارکرده ها است.

بنابراین سرنوشت ورود دست دوم ها را محمدباقر قالیباف رییس مجلس و کاندیدای حذف شده مشخص خواهد کرد چرا که در دوره تبلیغات ریاست جمهوری وعده تحقق آن را به مردم داده بود.

در مجموع به نظر می رسد قانون واردات خودروهای کارکرده شانس زیادی برای اجرا در دولت بعد ندارد، مخصوصا اگر سعید جلیلی راهی پاستور شود.

پشت پرده واردات خودرو و نمایندگان مجلس توسط نماینده پیشین مجلس رونمایی شد. برخی از دولتی‌ها به واسطه نمایندگان مجلس مانع واردات خودرو می‌شدند. حالا باید دید این تهدید با پیروزی کاندیدای اصولگرا در دولت بعد پررنگ تر خواهد شد؟/دنیای اقتصاد