ویژگی ها خاص تریدرهای بزرگ
ویژگی ها خاص تریدرهای بزرگ

به گزارش سرمایه فردا، تریدرهای بزرگ ویژگی ها خاصی همچون داشتن روش های معاملاتی و استراتژی هایی خاص، تردهای بدون شکست در دو سال پیاپی و… دارند اینها عواملی است که در رفتار معاملاتی فرزاد وجیهی دیده شده و به همین دلیل به بهترین تریدر بازارهای مالی معروف شده است.

ترید یکی از پیچیده‌ترین و دشوارترین فعالیت‌های مالی است که در بازار جهانی انجام می‌شود، عموماً تریدرهای بزرگ در فارکس به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازارهای بین‌المللی حضور دارند چراکه در آن اهداف مطابق پیشروی نرخ دلار و واحدهای مالی، برنامه‌ریزی می‌شود. از این رو تریدر شدن در کنار نیاز به بهره‌گیری از تخصص و تجربه، به عوامل دیگری همچون هوش و دانش هم بستگی دارد.

در حال حاضر هیچ آمار دقیقی برای تعداد تریدرهای بزرگ در دسترس نیست که بتوانیم تشخیص دهیم دقیقا چه تعداد تریدر ایرانی در بازار فارکس در برهه های زمانی کنونی مشغول به فعالیت هستند، با این وجود برخی تریدرها به دلیل محبوبیت و معروفیتی که پیدا کرده اند در بسیاری از صفحات مربوط کارگزاری ها و شرکت های سرمایه گذاری و … معرفی می شوند یا سبک معامله گری آنها برای مخاطبان ارائه می شود. فرزاد وجیهی یکی از تریدرهایی است که تکنیک ها و تحلیل های او معروف به رمز گاوصندوق است. بسیاری از معامله‌گران معتقدند که تریدرهای بزرگ رازهای پنهانی را می‌دانند که پیروی از آنها می تواند همچون چراغی برای روشنی مسیر آنها باشد. در واقع معامله می‌تواند بسیار پرریسک و خسته‌کننده باشد و بسیاری از معامله گران با وجود اینکه داده‌های بازار را تجزیه‌وتحلیل و سفارش‌ها را هر روز از نو بررسی می‌کنید؛ اما بسیاری از مواقع به نتیجه موثری دست پیدا نمی کنند.

بنابراین فقط تکنیک یک معامله‌گر است که می‌تواند در طول زمان آنها را به موفقیت منجر شود، زیرا نمی‌توانید تغییرات قیمت را کنترل کنید، اما می‌توانید با تکیه به دانش خود احتمالات و پیش بینی بازار را تقویت کنید.

فرزاد وجیهی یک استراتژی مدیریت ریسک موفق ایجاد می کند و به عنوان یک معامله گر بزرگ، روزانه روی ریسک تجاری و ریسک روزانه تمرکز می کند و فقط روی کسب درآمد یا سود و زیان تمرکز نمی کند به همین دلیل به چیزی برای کنترل ریسک دست پیدا کرده است که می تواند بیشتر معاملات خود را به پیروزی برساند در حالی که برخی تریدرها تنها در برخی معاملات خود موفق می شوند و ضررهای متعدد پشت‌سرهم تجربه می کنند حتی برخی از تریدرها در معاملات خود ورشکسته هم شده اند.

در دنیای تحلیل تکنیکال بازارهای مالی سبک های بسیار زیادی وجود داشته که هیچ کدام بی نقص نیست و همه آنها در کنار مزایای بسیار و ایجاد توانمندی در افراد به منظور تحلیل نمودار، معایبی نیز دارند اما فعالان بازار فارکس می گویند تریدهای فرزاد وجیهی از این قضیه مستثنی است زیرا آنقدر مهارت و دانش خود را در معاملات افزایش داده اند که امروزه نامشان برای هر معامله گری در جهان شناخته شده است.

تریدرهای بزرگ ویژگی ها خاصی دارند که برای همه معامله گران مشخص است برای نمونه  اگر یک تریدر بیش از دو سال سود دهی منظم و مستمر را تجربه کرده باشد به عنوان یکی از بهترین تحلیلگر ها معرفی می شود. همچنین داشتن روش های معاملاتی و استراتژی هایی خاص خودش در معاملات در حرفه ای بودن یک تریدر تاثیر بسیاری دارد. همه اینها عواملی است که در رفتار معاملاتی فرزاد وجیهی دیده شده و به همین دلیل به بهترین تریدر بازارهای مالی تبدیل شده است.