وعده واگذاری سهام خودروسازان در دولت بعد سیگنال روانی یا واقعی
وعده واگذاری سهام خودروسازان در دولت بعد سیگنال روانی یا واقعی

به گزارش سرمایه فردا، با توجه به اینکه در دو دولت قبلی موضوع واگذاری خودروسازان دولتی مطرح شد. اما اجرا نشد. به همین دلیل وعده واگذاری سهام خودروسازان در دولت بعد سیگنال روانی است.

شمارش معکوس پایان عمر دولت سیزدهم آغاز شده این در شرایطی است که وزرا در آخرین روزهای عمر این دولت ،به سرعت در حال تکمیل فعالیت ها و پروژه های ناتمام و عمل به وعده های رییس جمهور فقید هستند.

در این بین واردات و ترخیص قطره چکانی خودرو طی دو سال گذشته انتقادات زیادی را به دنبال داشت ، حال آنکه دولت از ابتدای سال جاری سرعت قابل توجهی به ورود خارجی ها داده است.

واگذاری سهام دولت در خودروسازی ها نیز از جمله فرامین هشت گانه رییس جمهور بود که نه تنها به آن عمل نشد که که با حواشی زیادی  نیز روبرو بود.

نحوه واگذاری سهام خودروسازهابا توجه به سهام های تو دلی و همچنین عرضه به خریدار اصلح از جمله موانع خصوصی سازی دو شرکت خوانده می شد.

حالا در راستای تسریع فعالیت های ناتمام دولت سیزدهم ، ظاهرا تصمیم بر این شده که واگذاری ها به نام دولت سیزدهم تمام شود.

بطوریکه وزارت اقتصاد اعلام کرده که سهام جزیی دولت در بخش‌های مختلف با دستور رییس جمهور شهید در آخرین نشست شورای اصل ۴۴، امسال باید واگذار شود و دولت در این مسیر حرکت می‌کند.

در اطلاعیه وزارت اقتصاد همچنین تاکید شده که واگذاری سهام دولت در خودروسازان، پیچیدگی‌هایی داشته است و در دولت‌های گذشته نیز وجود این پیچیدگی‌ها و در عین حال فقدان عزم لازم مانع از به نتیجه رسیدن آن شده است.

با توجه به اطلاعیه وزارت اقتصاد بعید نیست که واگذاری سهام دولت که به طلسمی در دولت های قبلی تبدیل شده بود در روزهای پایانی عمر این دولت شکسته شود./دنیای اقتصاد