وضعیت تقاضای خودروهای وارداتی در بازار
وضعیت تقاضای خودروهای وارداتی در بازار

به گزارش سرمایه فردا، ارزیابی ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو حکایت از این دارد که وضعیت تقاضای خودروهای وارداتی در بازار بسیار خوب است. از طرف دیگر خودروهای قدیمی خارجی در بازار دیگر چندان مشتری ندارند.

طبق آخرین آمار گمرک در سه ماهه بهار امسال حدود ۷ هزار خودرو وارداتی ترخیص قطعی شده، این در شرایطی است که در بازه زمانی سال گذشته صرفاً ۲۸۴ دستگاه خودرو خارجی ورود کرده بود.

ارزش خودروهای ترخیص شده به  ۱۳۷ میلیون دلار می رسد.

عمده خودروهای سواری واردشده به کشور به لحاظ تعداد و ارزش، توسط شرکت «معین خودرو ایرانیان» با ۱۶۹۴ دستگاه خودرو به ارزش ۳۸ میلیون دلار صورت گرفته که سهمی بالغ بر ۲۴.۴۶ درصد از تعداد و ۲۷.۷۷ درصد از ارزش کل خودروها را شامل می‌شود.

این شرکت محصولاتی از شرکت تویوتا را وارد کشور کرده است.

همچنین کرمان موتور، سایپا، مدیران خودرو و بهمن موتور نیز به ترتیب در جایگاه‌های بعدی بیشترین واردات خودرو در بهار سال جاری قرار دارند.

واردات خودرو به کشور در شرایطی سرعت گرفته که دولت سیزدهم با توجه به انتقادات مجلس و نارضایتی متقاضیان محصولات خارجی ، از ابتدای سال جدید با تخصیص ارز مناسب در این زمینه اقداماتی انجام داده است.

با این حال در کنار رضایت واردکنندگان در تامین ارز ، تولید کنندگان نسبت به تخصیص ارز به تولید اظهار نارضایتی کرده و تاکید می کنند که از ابتدای سال جاری تخصیص ارز به تولید، حرکت لاک پشتی به خود گرفته است.

ارزیابی ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو حکایت از این دارد که وضعیت تقاضای خودروهای وارداتی در بازار بسیار خوب است. از طرف دیگر خودروهای قدیمی خارجی در بازار دیگر چندان مشتری ندارند./دنیای اقتصاد