ورود هوش مصنوعی به اپلکیشن‌های شبکه اجتماعی

ورود هوش مصنوعی به اپلکیشن‌های شبکه اجتماعی

شرکت «متا پلتفرم» ویژگی‌های هوش مصنوعی را به اپلکیشن‌های شبکه اجتماعی خود اضافه می‌کند.

به گزارش سرمایه فردا، شرکت «متا پلتفرم» ویژگی‌های هوش مصنوعی را به اپلکیشن‌های شبکه اجتماعی خود اضافه می‌کند. شرکت «متا پلتفرم» در کنفرانس سالانه «اتصال طراحان» اعلام کرد ایجاد استیکر سفارشی شده، ویرایش تصویر و شخصیت‌های چت‌بات با چهره افراد مشهور که هوش مصنوعی مولد در آنها استفاده شده است، به اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ می‌آیند.

متا همچنین یک استودیوی طراح برای برندها معرفی می‌کند تا ابزارهای هوش مصنوعی خود را برای سرویس‌های پیام‌رسان این شرکت بسازند که می‌تواند برای چت با مشتریان، استفاده شود.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل «متا پلتفرم» در نطق اصلی خود در این کنفرانس گفت: «پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی، به ما اجازه داده است پرسوناهای هوش مصنوعی مختلفی ایجاد کنیم تا به ما برای انجام کارهای مختلف، کمک کنند.» این اعلان مهمی برای شرکت «متا پلتفرم» است و نشان می‌دهد این شرکت می‌تواند فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی بسازد که متن و تصویر بر اساس درخواست‌های کاربران، تولید می‌کند. شرکت‌های گوگل، مایکروسافت و اسنپ هم ابزارهای مختلفی را برای بهره‌برداری از علاقه عمومی و سرمایه‌گذاران به این فناوری جدید، معرفی کرده‌اند.

شرکت متا در پشت صحنه، سرمایه‌گذاری بالایی در ایجاد زیرساخت هوش مصنوعی انجام داده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، در کنفرانس اخیر اعلام درآمدهای مالی، مدیرعامل «متا پلتفرم» تاکید کرده بود این شبکه اجتماعی، سال‌هاست که روی فناوری هوش مصنوعی کار می‌کند. با این حال برای نخستین‌بار است که سرویس‌های مصرف‌کننده متمرکز به هوش مصنوعی در مرکز رویداد سالانه متا قرار گرفته‌اند. کنفرانس سالانه طراحان متا در گذشته به متاورس‌(دنیای مجازی) متمرکز شده بود که زاکربرگ نام جدید شرکتش را از آن گرفت./دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *