واکنش بورس به ترور اسماعیل هنیه
واکنش بورس به ترور اسماعیل هنیه

واکنش بورس به ترور اسماعیل هنیه کاملا صف فروش بوده است. این موضوع نشان دهنده افزایش سطح تنش‌ها و رشد قیمت دلار است.

به گزارش سرمایه فردا، امروز واکنش بورس به ترور شدید و منفی بود. اینروزها بورس تهران صرفا روی منفی خود را به رخ سرمایه‌گذاران می‌کشد.

همانند روزهای قبل تالارشیشه‌ای با سرخپوشی شاخص‌ها کار خود را پایان داد تا روزهای رو به افول در این بازار ادامه داشته باشد.

امروز بورس با عقبگرد ۰٫۵۳ درصدی به سطح ۲میلیون و ۱۲۰ هزار واحد بازگشت.سنگینی بار فروش و بی‌رغبتی مطلق برای خرید سهام در بورس سبب شد تا ارزش صفوف فروش در این بازار طی معاملات سه شنبه سنگین‌تر شود.

روند خروج پول از بازار سهام بر این موضوع تاکید می‌کند. امروز در جریان دادو ستدهای سهامی مبلغی به میزان ۱۸۶ میلیارد تومان از بازار خارج شد تا خروج پول سهامداران حقیقی از مردادماه به میزان ۹۱۵ میلیارد تومان برسد.

تا اینجای کار مرداد داغ ۱۴۰۳ برای بورس بازان خوش یمن نبوده و شاخص کل ۲٫۳۸ درصد از ارتفاع خود را از دست داده است.

رمزخوانی از رفتار معامله‌گران نشان می‌دهد؛به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت متغیرهای اثرگذار بر بازار سهام حداقل در کوتاه مدت حاضر نیستند وارد بازار شوند.

در روزهای اخیر یک اتفاق عجیب در بازارها افتاد.دلار و طلا مجددا به سمت سطوح بالاتر قیمتی حرکت کردند؛با این حال بورس همچنان در جاده رخوت گام بر می‌دارد.

واکنش بازار ارز به عملیات اسرائیل

بازار ارز حکم تغییر کانال دلار را صادر کرد. به نظر می رسد شاخص ارزی بازه ۵۷ هزار تومانی را بدرود گفته و در حال تعدیل نرخ با دیگر شاخص های اقتصادی مانند نرخ تورم است.

پیش‌تر تحلیلگران معتقد بودند که حضور دلار در سطوح قیمتی ۵۷ و ۵۸ هزار تومانی بدون صورت گرفتن گشایش ارزی و یا بهبود روابط خارجی توجیه اقتصادی ندارد.

چرا که معامله‌گران نسبت به این کانال‌ها کشش نداشته و تنها از طریق حمایت‌های بانک مرکزی این حضور تداوم می‌یافت. حال اما با رشد قیمت اسکناس آمریکایی و نزدیک تر شدن نرخ آن به قیمت روزهای ابتدایی سال می توان گفت که بازارساز و معامله گران درحال تعدیل نرخ‌ها در بازار هستند.

به عقیده برخی افراد روزهای مثبت بازار ارز از فصل سوم سال آغاز می شود. باید دید پس از شروع به کار رسمی دولت جدید، مسوولان اقتصادی این دولت چه رویکردی را نسبت به بازار ارز غیررسمی در پیش خواهند گرفت و آیا همانند سال‌های اخیر تا روزهای انتهای تابستان بازار کم‌نوسان به فعالیت خود ادامه خواهد داد یا خیر؟

بصورت کلی درگیری های نظامی منطقه‌ای و مسائل مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا را می توان از جمله ریسک‌های پیش‌رو دولت چهاردهم در زمینه بازار ارز دانست.

واکنش بورس به ترور اسماعیل هنیه کاملا صف فروش بوده است. این موضوع نشان دهنده افزایش سطح تنش‌ها و رشد قیمت دلار  است.