هریس نامزد ریاست جمهوری برنده می‌شود؟
هریس نامزد ریاست جمهوری برنده می‌شود؟

به گزارش سرمایه فردا، هریس نامزد ریاست جمهوری آمریکا در مقابل ترامپ شانس کمی برای پیروزی دارد. مگر اینکه فضای دو قطبی در آمریکا ایجاد شود و مشارکت بالا برود.

اکونومیست به نقاط قوت و ضعف کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا برای رقابت با ترامپ پرداخته و می نویسد:

«کامالا هریس هر چند فاقد کاریزما و زمان مناسب برای تبلیغات انتخاباتی است اما در صورتی که به عنوان نامزد دموکرات‌ها معرفی شود نقاط قوتی برای شکست دادن دونالد ترامپ دارد.»

در آمریکا برای آنکه تبدیل به نامزد ریاست جمهوری یکی از ۲ حزب اصلی بشوید به طور کلی ۲ راه وجود دارد.

راه اول این است که به عنوان یک عضو حلقه داخلی پله‌های ترقی را طی کنید، رقبا را کنار بزنید و همزمان از مزیت نام خانوادگی خود، سابقه خدمت زیاد در کنگره یا راهنمایی‌های پیشکسوتان قدرتمند استفاده کنید. برای نمونه به جورج بوش پدر و جورج پسر و جو بایدن می‌توانید فکر کنید.

اما گزینه دوم این است که به عنوان یک عامل خارج از حلقه داخلی حزب و با اتکا به کاریزما و گستاخی به آنجا برسید. این راهی است که دونالد ترامپ و باراک اوباما طی کردند.

کامالا هریس از مسیر اول پیروی می‌کند. برای درک چشم‌انداز پیش روی او باید بدانید که او مخلوق سیاست‌های نهادی است نه یک فرد دوراندیش یا یک ایدئولوگ.»

مشکل دیگری که هریس برای مبارزه با ترامپ خواهد داشت شروع بسیار دیگرهنگام تبلیغات انتخاباتی خود و بالا گرفتن آشوب در حزبش هستند اما او با ۵۹ سال سن هر چه باشد از بایدن ۸۱ ساله نامزد بهتری برای دموکرات‌ها است.

هریس در صورت نامزد شدن در شیکاگو در ماه آینده میلادی وارث کارزاری خواهد شد که هیچ سابقه واقعی برایش وجود ندارد. به نظر می‌رسد که اوضاع به وضوح به ضرر او است.

هریس در مناظره‌های کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ با مایک پنس، معاون ترامپ در ریاست جمهوری عملکرد خوبی نشان داد. بنابراین دارای مهارت زیاد در جذب کمک‌های اهداکنندگان و وارث خوبی برای سرمایه‌ گذاری‌ها در ستاد انتخاباتی بایدن است.

هریس نامزد ریاست جمهوری آمریکا در مقابل ترامپ شانس کمی برای پیروزی دارد. مگر اینکه فضای دو قطبی در آمریکا ایجاد شود و مشارکت بالا برود./دنیای اقتصاد