موفقیت در محیط کار چگونه میسر می‌شود
موفقیت در محیط کار چگونه میسر می‌شود

به گزارش سرمایه فردا، موفقیت در محیط کار وقتی بدست می‌آید که وارد ذهن همکاران شوید‌ مشورت کنید و مشکلاتتان را حل کنید.

اگر هدف شما در محیط کار ترفیع گرفتن و پیشرفت در سلسله مراتب شغلی است، باید به چشم افرادی که مسوول ارتقا و ترفیع هستند بیایید؛ یعنی رئیس مستقیم شما و روسای رئیس شما باید شما را بشناسند و از حضورتان آگاه باشند.

اگر می‌‏‌خواهید در محل کار به یادماندنی شوید، یکسری کارها هست که باید انجام دهید:

تبدیل به یک مفهوم شوید

باید بتوانید وارد ذهن آدم ها شوید که بعد برای ماندن تلاش کنید. چگونه؟

زود و زیاد دیده شوید. هرچه در پروژه‌‌‌های بیشتری مشارکت داشته باشید و کارتان را عالی انجام دهید، بیشتر نامتان مطرح می‌‌‌شود.

اگر پروژه‌‌‌های مهمی باشند و رهبران سازمان مجبور باشند عمیقا به آنها فکر کنند، شانس شما بیشتر می‌‌‌شود.

نگویید، نشان دهید

وقتی از دستاوردهایتان می‌‌‌گویید، کل اطلاعاتشان از شما به تجربه ارتباطشان با شما محدود می‌‌‌شود. اما اگر چیزهایی را که می‌‌‌خواهید درباره‌‌‌تان بدانند، در رفتار و اعمالتان مجسم کنید، دستاوردهای شما به جنبه‌‌‌های گوناگونی از کار آنها متصل می‌‌‌شود.

مشکلات دیگران را حل کنید

کارتان را به موضوعی پیوند بزنید که برای مدیران مهم است. مردم افرادی را که کمکشان کرده‌‌‌اند فراموش نمی‌‌‌کنند.

مشورت بگیرید

وقتی شروع به صحبت درباره خودتان می‌‌‌کنید و فقط از خود می‌‌‌گویید، مدیران حالت تدافعی می‌‌‌گیرند.

در صورتی که وقتی از مدیری مشورت می‌‌‌گیرید، در واقع دارید به تخصص او احترام می‌‌‌گذارید.

از سوی دیگر، از آنجا که هنگام مشاوره دادن، با شما در تعامل هستند، شناختی از شما به دست می‌‌‌آورند و برداشتشان از شما و علاقه‌‌‌مندی‌‌‌هایتان شکل می‌‌‌گیرد.

چه کنیم که در محیط کارمان به یادماندنی باشیم؟

اگر هدف شما در محیط کار ترفیع گرفتن و پیشرفت در سلسله مراتب شغلی است، باید به چشم افرادی که مسوول ارتقا و ترفیع هستند بیایید؛ یعنی رئیس مستقیم شما و روسای رئیس شما باید شما را بشناسند و از حضورتان آگاه باشند.

اگر می‌‏‌خواهید در محل کار به یادماندنی شوید، یکسری کارها هست که باید انجام دهید:

تبدیل به یک مفهوم شوید

باید بتوانید وارد ذهن آدم ها شوید که بعد برای ماندن تلاش کنید. چگونه؟

زود و زیاد دیده شوید. هرچه در پروژه‌‌‌های بیشتری مشارکت داشته باشید و کارتان را عالی انجام دهید، بیشتر نامتان مطرح می‌‌‌شود.

اگر پروژه‌‌‌های مهمی باشند و رهبران سازمان مجبور باشند عمیقا به آنها فکر کنند، شانس شما بیشتر می‌‌‌شود.

نگویید، نشان دهید

وقتی از دستاوردهایتان می‌‌‌گویید، کل اطلاعاتشان از شما به تجربه ارتباطشان با شما محدود می‌‌‌شود. اما اگر چیزهایی را که می‌‌‌خواهید درباره‌‌‌تان بدانند، در رفتار و اعمالتان مجسم کنید، دستاوردهای شما به جنبه‌‌‌های گوناگونی از کار آنها متصل می‌‌‌شود.

مشکلات دیگران را حل کنید

کارتان را به موضوعی پیوند بزنید که برای مدیران مهم است. مردم افرادی را که کمکشان کرده‌‌‌اند فراموش نمی‌‌‌کنند.

وقتی شروع به صحبت درباره خودتان می‌‌‌کنید و فقط از خود می‌‌‌گویید، مدیران حالت تدافعی می‌‌‌گیرند.

در صورتی که وقتی از مدیری مشورت می‌‌‌گیرید، در واقع دارید به تخصص او احترام می‌‌‌گذارید.

از سوی دیگر، از آنجا که هنگام مشاوره دادن، با شما در تعامل هستند، شناختی از شما به دست می‌‌‌آورند و برداشتشان از شما و علاقه‌‌‌مندی‌‌‌هایتان شکل می‌‌‌گیرد.

موفقیت در محیط کار وقتی بدست می‌آید که وارد ذهن همکاران شوید‌ مشورت کنید و مشکلاتتان را حل کنید./دنیای اقتصاد