مقصد مهاجرت ایرانیها کجاست؟
مقصد مهاجرت ایرانیها کجاست؟

بررسی آمار جمعیت مهاجران نشان می هد که مقصد مهاجرت ایرانیها در ابتدا آمریکا، کانادا بوده است. بعد از آن کویت و امارات در رده‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش سرمایه فردا، مقصد مهاجرت ایرانیها کجا هستند؟ سوال مهمی که به دنبال پاسخ آن هستند. ایرانیها بیشتر شهروند آمریکا هستند. به طوری که یک میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی در این کشور زندگی می‌کنند. کشور بعدی مقصد مهاجرت ایرانیها کانادا با اقامت ۴۰۰ هزار ایرانی است. همچنین ایرانیها در کویت حضور پررنگی دارند. به طوری که کویت میزبان ۴۰۰ هزار ایرانی است.
برای کشور امارات هم تعداد ایرانیها حدود ۳۶۰ هزار نفر آمار داده شده است. بعد از این کشور مقصد مهاجرت ایرانیها بیشتر آلمان است، زیرا جمعیت آنها به ۳۰۵ هزار نفر می‌رسد.
اسرائیل و فلسطین میزبان حدود ۲۵۰ هزار ایرانی است. این آمار برای خیلی‌ها باور کردنی نیست. چراکه حدود ۱۲۷ هزار ایرانی در ترکیه زندگی می‌کنند. این موضوع نشان میدهد که در گذشته مقصد مهاجرت ایرانیها کشورهای متفاوت از مقصد مهاجرت جوانان امروز بوده است.
استرالیا نیز جزو کشورهای بوده که برای ایرانی‌ها جذاب بوده به طوری که هم اکنون حدود ۱۲۶ هزار ایرانی در این کشور زندگی می‌کنند.
انگلیس نیز جزو کشورهای است که جزو مقاصد اصلی مهاجرت آسیایی‌ها محسوب می‌شود. اما از آنجایی که این کشور مقررات سختی برای مهاجرت دارد به همین دلیل مردم ترجیح می دهند که به کشورهای دیگر سفر کنند. البته برخی سرمایه‌دارن ترجیح می‌دهند به انگلیس مهاجرت کنند. مهاجرت تحصیلی نیز یکی دیگر از گزینه‌های است که ایرانیان برای اقامت در انگلستان مدنظر قرار می‌دهند.

مقصد مهاجرت ایرانیها تحت تاثیر چه عواملی است

ایرانیها در دنیا چطور پخش شدن؟ پاسخ به این سوال که چقدر جامعه ایرانیها در اقتصاد کشورهای دیگر تاثیرگذار است. اینکه برای تحلیل‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آینده ایران حتما باید رویکرد ایرانیان خارج از کشور را مد نظر قرار داد.
کانادا و آلمان هم جذابیت‌های خودشون رو دارن، مثلاً کانادا به عنوان یه کشور پذیرای پناهندگان شناخته می‌شود و آلمان هم با اقتصاد قوی و فرهنگ متنوعش جذابیت دارد. البته هر کسی دلایل خودش رو برای انتخاب مقصد مهاجرت دارد و این تصمیم به شرایط زندگی و عوامل فردی بستگی دارد.