مرغ‌های وارداتی به شرکت‌های بسته بندی داده می شوند

مرغ‌های وارداتی به شرکت‌های بسته بندی داده می شوند

مرغ‌های وارداتی به شرکت‌های بسته بندی داده می شوند و شرکت‌ها نیز با همان نرخ تعیین شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف میادین میوه و تره بار عرضه می‌کنند.

به گزارش سرمایه فردا، مسعود رسولی با بیان اینکه دولت در ابتدای سال نرخی را برای مرغ تعیین کرد، گفت: متاسفانه بخشی از این مرغ‌ها در بازار آزاد با قیمت‌های بالاتر به فروش رفتند و دولت هم با وجود کنترل و نظارت نتوانست جلوی آن را بگیرد. بنابراین برای واردات مرغ برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه نرخ محصولات بسته‌بندی از اول سال تغییری نکرده، افزود: ۰ به شرکت‌های بسته بندی داده می شوند و شرکت‌ها نیز با همان نرخ تعیین شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف میادین میوه و تره بار عرضه می‌کنند.

دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور تصریح کرد: زمانی شبکه رسمی توزیع، مرغ کمتری داشت و مرغ در شبکه غیر رسمی و با قیمت‌های غیرمصوب عرضه می‌شد ولی دولت با تقویت شبکه های غیر رسمی، نظارت و کنترل را بیشتر کرد.

به گفته وی ما نیز به عنوان بخش خصوصی تامین و واردات را انجام می‌دهیم. همین که مرغ برای شبکه‌های رسمی به اندازه نیاز تامین شود، شبکه های غیر رسمی نیز مرغ کمتری خواهند داشت.

رسولی در پاسخ اینکه چرا به جای واردات از دامداران داخلی گوشت خریداری نمی‌شود؟ گفت: از ابتدای سال شرکت پشتیبانی امور دام گوشت گوسفند و گوساله را از دامدار خریداری می‌کرد ولی از خردادماه زمانی که قیمت گوشت در بازار افزایش یافت دامداران دیگر دام هایشان را نفروختند. در حقیقت در ماه‌های اول خرید، دامداران به این قیمت‌ها راضی بودند ولی از خردادماه دام‌هایشان را نفروختند. بسیاری از دامداران قرارداد داشتند و بسیاری از آنها نیز هنوز قرارداد دارند، ولی به تعهدات خود عمل نکردند.

به گفته وی این موضوع باعث شد که دولت برنامه‌ریزی های لازم را در این بخش انجام دهد و برای تعدیل قیمت‌ها واردات انجام دهد.

این فعال بخش خصوصی در پاسخ به اینکه آیا افزایش هزینه‌های تولید دلیل دامداران برای عدم تحویل دام‌هایشان بود؟ گفت: دولت می‌تواند هزینه نهاده‌ها را تامین کند و نمی‌تواند سایر هزینه‌ها را بر عهده گیرد. هزینه‌های کارگری، حمل و نقل و… افزایش یافته و افزایش قیمت تمام شده موضوع درستی است.

وی در پایان گفت: هدف ما به عنوان بخش خصوصی این است که نرخ اقلام پروتئینی را در همین حد تا پایان سال نگه داریم. اگر نرخ تغییر نکند و مرغ نیز در شبکه‌های رسمی به حد نیاز تامین شود عرضه آن در بازارهای غیر رسمی کاهش پیدا می‌کند./ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *