تاثیر کابینه دولت بر محیط کسب و کار
تاثیر کابینه دولت بر محیط کسب و کار

تاثیر کابینه دولت بر محیط کسب و کار قطعا زیاد خواهد بود، زیرا تاخیر دولت در معرفی کابینه منجر به برهم خوردن بازارها شده است.

به گزارش سرمایه فردا، دولت چهاردهم در حالی آماده معرفی وزرای کابینه به مجلس است که رکود تورمی و آًثار تحریم های ناعادلانه بر اکوسیستم محیط کسب و کار تاثیرات بسیار منفی محسوسی گذارده و نیاز به حل عاجل معضلات بیش از پیش ضروری گشته است.

قطعا حضور مدیران ارشد و وزرای و نمایندگان ادوار و روسا جمهور گذشته و معاونان ایشان  سرمایه معنوی و تجربی ارزشمند و یاری دهنده دولت در راستای بازسازی و نوسازی اقتصاد کشور در زمان اجرای برنامه پنجساله هفتم توسعه است.

مسلما پس از رده اول تصمیم سازان و تصمیم گیران اجرایی و تقنینی کشور در رده های بعدی تنها هنر و بصیرت دولت چهاردهم جلب حداکثری مشارکت بخش خصوصی و تعاونی برای نوسازی محیط کسب و کار است.

وجود میلیونها واحد صنفی ، تولیدی ، کشاورزی ، آموزشی ، فرهنگی ، هنری متعلق به مردم و بخش خصوصی ، سرمایه عظیم ملی ست که در جهت پیاده سازی اصولی و منطقی قوانین حامی محیط کسب و کار و ایجاد اشتغال از طریق شرکت های سهامی عام و تعاونیهای فراگیر و ساخت مسکن توسط تعاونی های مردمی برای برطرف کردن معضلات کمبود مسکن و بیکاری و تامین دستمزد و رفاه در کنار خدمات دولت و دستگاههای دولتی محور اصلی پیاده سازی اقتصاد بخش خصوصی باشند .

آنچه که تکنوکراتها و دولتمردان و نظریه پردازان دانشگاهی نباید فراموش کنند اینست که پتانسیل نوسازی و بازسازی اقتصاد فقط محصور در کلان شهرها و مناطق نفت خیز و چند معدن بزرگ نیست ،بلکه نیروهای کار ملی و کارآفرینان و سرمایه های خرد در سراسر کشور و در مناطق روستایی و شهرهای درجه سه و چهار هم حضور دارند که با فعال شدن آنها ، امکان بهره برداری از پتانسیل عظیم ملی نیروهای کار را فعال می کند.

تاثیر تکنولوژی بر محیط کسب و کار چگونه است

جلب همکاری جوانان ، کارآفرینان در مناطق روستایی و شهرهای کوچک که از ظرفیت مناسب جغرافیایی و محیطی برخوردارند با پند و اندرز و تشویقات کلامی و شعارهای زیبا امکانپذیر نیست .

ایران کشوری مملو از دانش و تجربه است . بیش از یک قرن ( پس از نهضت مشروطه ) ایران توانست به دستاوردهای ارزشمند و تجارب ذی قیمت در حوزه ساختار دهی ، سازماندهی تشکیلات اداری و شرکت های مختلف و دستیابی به علم مدیریت صنعتی ، خدماتی ، کشاورزی دست یابد.

وجود دهها مرکز دانشگاهی شاخص و صدها پژوهشکده و مراکز فنی و حرفه ای و اتحادیه ها و انجمن های صنعتی و صنفی و سایر سرمایه های معنوی و انباشته از دانش و تجربه هستند که در این بزنگاه تاریخی دگردیسی عظیم تمدنی [ گذر از مصرف انرژی پایه کربن با کمک تکنولوژی نوین دیجیتالی ] در حال اجرا در جهان ، پتانسیل و پشتوانه ملی و یاور دولت برای تغییر ریل اقتصاد کشور هستند.

سکان مدیریت آینده ( منظور آینده نزدیک همین پنج ساله آتی هست !!! ) کشور متعلق به جوانان است . برای سازندگی دانش محور ایران فردا ، از دولت چهاردهم انتظارست ، وزرا و مسئولین دولت که جایگاه پدربزرگ ها و پدران نسل جوان را دارند بسترهای فعالیت لایقانه فرزندانشان  در شرکت های استارتاپی ، فین تکی ، اینشورتکی در اقصی نقاط کشور فراهم کنند تا نه تنها معضلات کنونی حل شوند بلکه از کاروان پیشرفت جهانی در موج چهارم عقب نیافتیم .

نکته کلیدی که امیدوارم مسئولین دولت چهاردهم بخوانند و متوجه این پیام شوند :

در دو سال اخیر ، دو نفر از مدیران لایق صنعت بیمه کشور ، با طرح ایده های ناب ،دست به ابتکارات خلاقانه و کاربردی آزمایش پس داده ثابت کردند که ایده های آنان [ کلید] توسعه دانش محور اکوسیستم محیط کسب و کار کشور می باشد .

ضمن تبریک به خلاقیت ایشان ،این مدل می تواند الگوی تاسیس شرکت های نوین و مدیریت همین سیستم ها و ساختارهای طراحی شده  توسط سرمایه گذاران خرد در ذیل همین رویکرد  باشد.

از مسئولین اقتصادی دولت چهاردهم دعوت می نمایم ، قدری توجه خویش را از حلقه درونی و تکراری افکار اطرافیان بیرون آورند و ممارستی با اعضا خلاق حاضر در صنعت بیمه کشور که طرحهای نو و کاربردی اصلاحی اقتصادی را طراحی کرده اند آشنا شوند . این طرحها اثبات
می کنند که : اقتصاد بیمه ، توانایی و دانش نوسازی و بازسازی اکوسیستم محیط کسب و کار از طریق خدمات مکمل مشاوره ای و عملیاتی در قالب پوشش های بیمه ترکیبی دارد./حمید رضا حاجی اشرفی