حاشیه های مجسمه ملکه انگلیس
حاشیه های مجسمه ملکه انگلیس

مجسمه ملکه انگلیس هیچ شباهتی به ملکه ندارد. به نظر مردم مجسمه ساخته‌شده بیشتر شبیه مردی است که چرهه خود را زانه کرده است.

به گزارش سرمایه فردا، چهره کمتر کسی در جهان برای تمامی ساکنین زمین آشناست و ملکه انگلیس به راحتی یکی از آن چهره‌هاست. بیش از ۷۰ سال چهره او بر روی سکه‌ها و اسکناس‌ها نقش بسته بود و این فارغ از تمامی پوسترها و تمبرها و یادبودهایی‌ست به افتخار او چاپ و در سرتاسر جهان فروخته می‌شود. ملکه حتی باربی مخصوص خود را داشت که با توجه به چهره او ساخته شده بود.
با این مقدمه به‌نظر می‌رسد دیگر همگان عادت دارند چهره ملکه را در قالب‌های متفاوتی ببینند. اما رونمایی از مجسمه‌ای که اخیرا در ایرلند شمالی در یادبود ملکه ساخته شد، حاشیه‌ها و انتقادات بسیاری را به دنبال داشت. در این مجسمه ملکه همراه با همسر خود پرنس فیلیپ تجسم دوباره‌ای یافته است. اما گویی طرفداران ملکه چندان از یادبودی می‌دیدند راضی نبودند.
واشنگتن‌پست در این باره می‌نویسد اکنون شبکه‌های اجتماعی پر از منتقدانی شده است که می‌گویند این مجسمه هیچ شباهتی به ملکه ندارد. به نظر مردم مجسمه ساخته‌شده بیشتر از آنکه شبیه ملکه باشد، به تصویر یکی از شخصیت‌ فیلم‌هایی می‌ماند که رابین ویلیامز در آن نقش زنی را بازی کرده است.

چرا مجسمه ملکه انگلیس زیبا نیست؟

در طی ماه‌های گذشته این اولین‌باری نیست که آثار هنری مرتبط با خانواده سلطنتی بریتانیا با سیل منتقدان مواجه شده است. اولین نقاشی رسمی از شاه چارلز نیز را مردم به تصویری از حمام خون تشبیه می‌کردند و تصویری که از کاترین، شاهدخت ولز در جولای بر صفحه اول مجله‌ای قرار گرفته بود، خشم هوادارنش را برانگیخت.
در حال حاضر بسیاری از طرفدراان ملکه انگلیس همواره او را تقدیس می کنند. در حالی که مجسمه ساخته شده از او به نظر بسیاری از طرفدارانش شایسته یک ملکه نیست. همین موضوع نشان می دهد که جایگاه والایی که برای او ساخته شده بیشتر پوشالی است و خود مجسمه ساز نیز درکی از این مضووع نداشته است. به همین دلیل شاهد مجسمه ای مبندی هستیم.